EkoPlaza claimt de titel 'enige gifvrije supermarkt van Nederland'. Dat schrijft Marketing Report. De supermarktketen organiseerde in Amsterdam-Zuid een ‘gifvrije ontbijtshow’, gepresenteerd door tv persoonlijkheid Harm Edens.

Het ontbijt luidde het begin in van een gifvrije toekomst voor EkoPlaza. Directeur Erik Does kondigt aan dat de 75 filialen helemaal gifvrij zullen worden. “Met deze rebranding willen we consumenten een helder alternatief bieden en tegelijkertijd onze concurrenten en de horeca op vriendelijke wijze kietelen om hun aanbod ook steeds meer gifvrij te maken,” aldus Does.

De biologische supermarkt EkoPlaza lijkt te kiezen voor een herpositionering van het vooral altruïstische ‘beter voor het milieu’ naar de individuele waarde ‘beter voor je gezondheid’. Om die verschuiving van het imago kracht bij te zetten, start de supermarktketen deze zomer een onderzoek. Dit onderzoek moet de impact van het gifvrije assortiment op de gezondheid van zwangere vrouwen en hun ongeboren kind duidelijk maken. Tien zwangere stellen mogen 4 weken lang op kosten van EkoPlaza biologisch eten en leven. De kritische toxicoloog Dr. Henk Tennekes, ook bekend als regelmatige reageerder op Foodlog, zal het onderzoek begeleiden.

Marketingreport - Ekoplaza enige gifvrije supermarkt van Nederland
  • Deel
Druk af