Levensmiddelen, hoe ze gemaakt worden en wat ze doen voor of tegen ons lijf, gaan volop over de tong in de (interactieve) media. Zin en onzin zijn niet gemakkelijk meer te onderscheiden. Hoe ga je daar als bedrijf en professional mee om? Wat gebeurt er als bedrijven niet meepraten? En: wat gebeurt er als consumenten niet met bedrijven praten?

Opnieuw Food Interaction
De eerste editie van Food Interaction afgelopen najaar leverde zoveel positieve reacties op dat we in het voorjaar van 2017 een tweede cursus organiseren. De lezingen, workshops en excursies werden met gemiddeld een 8,4 beoordeeld voor hun relevantie. De sprekers scoorden gemiddeld boven de 8. De waardering ging ook uit naar de grote afwisseling die de cursus van begin tot eind spannend hield.

Food Interaction is bedoeld voor professionals en voorlichters die actief zijn op het gebied van landbouw, food en nutrition. Ze werken bij levensmiddelenproducenten, detailhandelsbedrijven, voorlichtingsinstituten, universiteiten, overheden en private kennis- en ontwikkelingsinstituten. Nieuw in deze tweede editie is dat we kritische consumenten de gelegenheid bieden direct in gesprek te gaan met organisaties.

Praktisch en interactief
Meer dan 15 sprekers uit de wereld van food en communicatie vertellen over hun ervaringen en de onderwerpen die nu in de samenleving spelen. Het programma van de cursus Food Interaction is praktisch en gebaseerd op interactie tussen cursisten onderling en de sprekers. Drie grote thema's komen aan de orde:

I. Digitalisering en mobilisering van de (sociale) media
II. Grote maatschappelijke trends
III. Industrie-specifieke trends binnen food

Redactie
Word lid

Fijn dat je Foodlog leest! Dit artikel is gratis. Wil je dat wij kunnen blijven bestaan? Steun ons dan en word lid. Dat kan al vanaf €5,- per maand.


In deze tweede editie voegen we daar interactie met consumenten aan toe. De laatste dag ruimen we in voor het gesprek met consumenten over concrete dilemma's uit de dagelijkse praktijk van het eigen bedrijf of organisatie.

Lees hier de brochure met het volledig programmaoverzicht (pdf).

De cursus beslaat 10 donderdagmiddagen (13.30 - 17.00u) van 6 april tot en met 29 juni. De laatste dag, 29 juni, is een hele dag (09.30 - 17.00u). De overige praktische details lees je hier.

Overweeg je als professional aan de cursus mee te doen? Meld je dan hier aan.

Overweeg je als kritische consument de cursisten te willen confronteren met je kritische blik op hun bedrijven en de dilemma’s die zij met je willen delen? Geef je dan op via uitgever@foodlog.nl. We vergoeden je reiskosten en je krijgt een cadeau van Foodlog.

Vragen?
Vragen of meer informatie: stuur een email naar uitgever@foodlog.nl.
Dit artikel afdrukken