PepsiCo gaat rechtstreeks frisdrank, chips en snacks leveren aan consumenten in de VS.

Eén van de gevolgen van de coronacrisis en de lockdowns is dat mensen extra veel snacken, constateerde chocoladeproducent Mondelez begin deze maand. Maar dan wel thuis. Het buitenshuiskanaal is immers grotendeels stilgevallen. Ook zijn consumenten meer en vaker hun boodschappen gaan bestellen; boodschappen doen, houdt immers besmettingsgevaar in.

PepsiCo speelt op de nieuwe houding van de consument in. Het bedrijf draait op de combinatie van dranken en snacks. Nu laat PepsiCo zien zich binnen no time ook rechtstreeks op de direct-to-consumermarkt te kunnen bewegen, schrijft RetailDetail.

Binnen een maand zette PepsiCo twee webshops op. Op PantryShop.com kunnen consumenten samengestelde themapakketten uitzoeken met onder meer ontbijtgranen van Quaker, fruitsap van Tropicana en energiedrankjes. De pakketten kosten tussen de $29 en $49 en worden binnen twee dagen door het hele land gratis thuisbezorgd.

Op Snacks.com kunnen consumenten zelf een keuze maken uit de meer dan 100 producten van onder meer Lay's en Cheetos. Een virtuele snackautomaat in iedere Amerikaanse huiskamer.

RetailDetail - PepsiCo lanceert eigen webshops
  • Deel
Druk af