Na de smaakdop, kwam ik een ander voorbeeld tegen van een dergelijk product. Kennelijk is het een trend en zijn verschillende bedrijven op zoek zijn naar alternatieven die de consument zelf zijn eigen drankje te maken.

Het Amerikaanse bedrijf Ipifini heeft prototypes ontwikkeld van een flesjes en blikjes voor softdrinks die de consument zelf op smaak brengt. Bovenin het blik/flesje zitten de ingrediënten en aroma's apart verpakt. Door het indrukken van bepaalde vakjes in het blik komen die ingrediënten in de drank terecht. Zo kan de consument zelf bijvoorbeeld bepalen hoeveel suiker, zoetstof, smaak of caffeïne zijn drankje bevat. Ipifini is een ontwikkelaar. Inmiddels is het bedrijf in gesprek met een grote, nog onbekende blikfabrikant voor een licentie op de techologie. De technologie is volgens het bedrijf geheel uitontwikkeld, maar waarschijnlijk komt het blik pas in 2008 op de markt.

Twintig bedrijven zouden Ipifini inmiddels benaderd hebben voor gebruik van het blikje. Volgens eigenaar Tod Woolf is ook L’Oréal geïnteresseerd om het blikje toe te passen voor cosmetica en parfums waarbij de gebruiker zijn of haar eigen 'touch' kan geven aan haar geurtje.

Ipifini is al langer actief in de frisdrankmarkt in blik en heeft ook een recyclebaar blik ontworpen voor vloeistoffen. Daarvoor werd een manchet ontwikkeld met ingrediënten, die over het blik heengeschoven kan worden.

bron: technovelgy.com
Dit artikel afdrukken