Consumenten hebben minder belangstelling voor de herkomst en het milieu en nauwelijks interesse in transport of slachtproces. QR-codes of een website zijn belangrijk maar niet genoeg, vooral het winkelimago en een logo op de verpakking maakt de consument bereid om meer te betalen. Duitse en Engelse consumenten hebben een vergelijkbare betalingsbereidheid, zij het dat de meerprijs-bereidheid bij hen terugloopt als het vlees uit Nederland afkomstig is.
Het onderzoek werd uitgevoerd in opdracht van het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit. Het beleid van het ministerie is gericht op het creëren van meerwaarde voor de boerensector.
Ik sla steil achterover. 13 cent. En dat is een gemiddelde. Dan zijn er ook respondenten die bijv. 5 cent hebben geantwoord. En die arme Varkens in Nood en Animal Rights nog maar steeds vertrouwen op het idealisme van de Nederlandse consument. Dat kun je dus schudden. Misschien moeten ze dat filmpje uit het slachthuis in Tielt op prime time gaan uitzenden.
Gouden onderzoeksregel: Mensen zeggen niet wat ze doen en doen niet wat ze zeggen. Het beste onderzoek is 'real life research'. Maar ja dat kost een paar centjes. #dubbeltjeopdeeersterang #studentenlekkergoedkooponderzoeklatendoen.
Ja Wouter #2 , ik ben Jezus.
"Wanneer u op uw linkerwang geslagen wordt keert u uw rechter toe."
Ah! Een online onderzoek waar alleen maatschappelijk wenselijke antwoorden moeten worden gegeven onder een statistisch irrelevant aantal respondenten. Smullen!
Zou het ook multiple choice zijn?
'Bent u bereid extra te betalen per kilo:
A) niets
B) 13 cent
C) 28 euro?
@2 voor mij als producent is 13 cent natuurlijk een gigantisch verschil & daarom heel erg spannend..
Al zijn die centen niet gelijk aan elkaar.