We willen weer puur en zuiver. En dus wordt daarop 'ingespeeld'.
Britse fabrikanten gebruiken de voedingsclaim 'zonder toevoegingen en conserveermiddelen' dit jaar voor het eerst vaker dan de oude topper 'vetarm'. Dat stelt het Amerikaans-Brits marketingonderzoeksbureau Mintel. De fabrikanten richten zich dan ook steeds vaker op voedingsmiddelen zonder toevoegingen en conserveringsmiddelen.
Groeiend aantal producten
Tussen 2004 en 2006 steeg het aanbod van producten met een 'vetarm' claim in het Verenigd Koninkrijk slechts licht (+5 procent). Producten met de claim 'vrij van toevoegingen en conserveermiddel' groeiden over dezelfde periode met 101 procent.
Dit jaar is toch een goed jaar voor nieuwe producten. Volgens het bureau zijn gedurende het eerste halfjaar zo'n 1.000 nieuwe producten in de Britse winkelschappen terechtgekomen. Dat is 200 meer dan in heel 2006.
Consument slimmer
Een laag vetgehalte zal overigens niet verdwijnen als claim om de verkoop te bevorderen, zegft directeur David Jago in het Agrarisch Dagblad. 'Maar de consument wordt slimmer. De Britten willen meer gebalanceerde voeding en vermijden overdreven bewerkte voedingsmiddelen.'
Jago ziet bedrijven opvallend snel inspelen op deze nieuwe trend. Hij verwacht dat deze ontwikkelingen ook doorzetten in de rest van Europa.
bron: EVMI
Dit artikel afdrukken
Britse fabrikanten gebruiken de voedingsclaim 'zonder toevoegingen en conserveermiddelen' dit jaar voor het eerst vaker dan de oude topper 'vetarm'. Dat stelt het Amerikaans-Brits marketingonderzoeksbureau Mintel. De fabrikanten richten zich dan ook steeds vaker op voedingsmiddelen zonder toevoegingen en conserveringsmiddelen.
Groeiend aantal producten
Tussen 2004 en 2006 steeg het aanbod van producten met een 'vetarm' claim in het Verenigd Koninkrijk slechts licht (+5 procent). Producten met de claim 'vrij van toevoegingen en conserveermiddel' groeiden over dezelfde periode met 101 procent.
Dit jaar is toch een goed jaar voor nieuwe producten. Volgens het bureau zijn gedurende het eerste halfjaar zo'n 1.000 nieuwe producten in de Britse winkelschappen terechtgekomen. Dat is 200 meer dan in heel 2006.
Consument slimmer
Een laag vetgehalte zal overigens niet verdwijnen als claim om de verkoop te bevorderen, zegft directeur David Jago in het Agrarisch Dagblad. 'Maar de consument wordt slimmer. De Britten willen meer gebalanceerde voeding en vermijden overdreven bewerkte voedingsmiddelen.'
Jago ziet bedrijven opvallend snel inspelen op deze nieuwe trend. Hij verwacht dat deze ontwikkelingen ook doorzetten in de rest van Europa.
bron: EVMI
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 31 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 31 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook