Albert Heijn vervangt dit najaar de 'oude' bonuskaart door een nieuwe, persoonlijke variant die het supermarktconcern als een 'echte klantenkaart' omschrijft. Met de nieuwe bonuskaart krijgt de klant voortaan op zijn aankoopgedrag gebaseerde persoonlijke aanbiedingen. Om daar gebruik van te maken moet de klant de kaart wel online activeren. Na de ophef over de eenvoudig inzichtelijke bonuskaartgegevens van twee weken geleden is AH nu extra attent op de beveiliging: de privacy is 'goed gewaarborgd', schrijft De Levensmiddelenkrant.
Dit artikel afdrukken
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Dus, AH volgt (heeft gevolgd) jouw aankopen. Super handig, maar of het nu echt privacy-gewaarborgd is, betwijfel ik. Ik zou echt 'harde' voorwaarden willen zien.
Ria, als je bezwaar hebt tegen het volgen van je aankopen kun je een anonieme bonuskaart aanvragen (of naar de Jumbo natuurlijk).
AH had ooit nog iets van extra waarde of extra gevoel bij mensen.
Maar tegenwoordig is het voorspelbaar, niet creatief en gewoon oud bewustzijn.
Immers als AH zegt ===> AH nu extra attent op de beveiliging: de privacy is 'goed gewaarborgd',
Dan weet je al weer voldoende over de geloofwaardigheid van het bedrijf AH, haar managers en zijn 'frisse' voorlichting.
In de toekomst gaan we de bonuskaart ook gebruiken om klanten te waarschuwen als er eventueel een product gerecalled wordt.
Costco, in de USA, waarschuwde in 2012 al zijn klanten die zalm van Foppen hadden gekocht persoonlijk en raadde hen aan de zalm niet te eten. Zij gebruikten daarvoor de Costco klantenkaart.
En opeens gaat het ergens over. Simone Hertzberger zegt het gewoon. Heijn weet wat zijn vaste klanten kochten en kan ze persoonlijk iets over hun individuele aankoop meedelen: breng terug, er is iets mis mee.
Maar nu.
Kan het Openbaar Ministerie dan ook aan Heijn vragen wie van de vaste klanten van het filiaal in Krommenie de afgelopen dagen sukadelappen heeft gekocht? En zegt Heijn dan wie dat waren?
Wat het OM met de informatie moet doet er niet toe in dit geval, het gaat om een wonderlijke nieuwe databank van persoonlijke gegevens die misschien ook je ziektekostgenverzekeraar zou willen weten.
Als het waar is wat vrouw Hertzberger zegt. Van alle vaste klanten weten we, als ze zalm kochten, van welk merk hij was. Ik weet niet of ik wel wil dat Heijn weet wat ik koop.