Kinderboekenschrijver Roald Dahl liet De excentrieke snoepfabrikant van Charlie en de Chocoladefabriek, Willy Wonka, het ene bijzondere snoepje na het andere verzinnen. Voedingsmiddelengigant Nestlé, sinds 1988 eigenaar van het merk The Willy Wonka Candy Company, blaast de populariteit van Wonka nieuw leven in.
In Groot-Brittannië zijn vanaf half september drie Wonka-repen te koop: Wonka’s Millionaires Shortbread, Wonka’s Chocolate Nice Cream en Wonka’s Crème Brulee. In Australië introduceert het concern vier 'Wonka-blocks': Wonka Chocolate Tales, Wonka Caramel Hat Trick, Wonka Nutty Crunchilicious, and Wonka Triple Chocolate Whipple. In de rest van Europa zullen we er nog even op moeten wachten.
Britse pers en gezondheidsvoorstanders vielen het afgelopen weekend over het calorie-gehalte van de repen (tot 555 calorieën per 100 gram). Het National Obesity Forum noemt dat 'devastating' voor de gezondheid van kinderen, schrijft MailOnline. Nestlé zegt met de repen niet expliciet voor kinderen te marketen, maar zich te richten op vrouwen van 30 tot 45 jaar. Ook zegt het concern dat de 100-grams repen een 'indulgent treat’ zijn en dat "het etiket duidelijk maakt dat ze bedoeld zijn om te delen en niet om in één keer opgegeten te worden".
Dit artikel afdrukken
In Groot-Brittannië zijn vanaf half september drie Wonka-repen te koop: Wonka’s Millionaires Shortbread, Wonka’s Chocolate Nice Cream en Wonka’s Crème Brulee. In Australië introduceert het concern vier 'Wonka-blocks': Wonka Chocolate Tales, Wonka Caramel Hat Trick, Wonka Nutty Crunchilicious, and Wonka Triple Chocolate Whipple. In de rest van Europa zullen we er nog even op moeten wachten.
Britse pers en gezondheidsvoorstanders vielen het afgelopen weekend over het calorie-gehalte van de repen (tot 555 calorieën per 100 gram). Het National Obesity Forum noemt dat 'devastating' voor de gezondheid van kinderen, schrijft MailOnline. Nestlé zegt met de repen niet expliciet voor kinderen te marketen, maar zich te richten op vrouwen van 30 tot 45 jaar. Ook zegt het concern dat de 100-grams repen een 'indulgent treat’ zijn en dat "het etiket duidelijk maakt dat ze bedoeld zijn om te delen en niet om in één keer opgegeten te worden".
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
En het is niet 'devastating' voor de gezondheid van vrouwen? Een kwart van de dagelijkse aanbevolen energie uit een reep chocola is aardig wat. Ken maar weinig vrouwen die het bij een klein stukje laten overigens, en die het wel kunnen zijn dun.
Ik denk dat vrouwen van die leeftijd massaal gaan vallen voor figuren uit Roald Dahl :-D.
Ik verkoop zelf trouwens biologische chocolade van Lovechock met superfood ingrediënten. Geraffineerde suiker-vrij. Maar die zijn vast duurder en wegen maar 40 gram per reep. Om een alternatief te kunnen bieden aan wat supermarkten leveren.