In Belgische horecagelegenheden blijken vorig jaar aanmerkelijk meer klanten opgestapt te zijn zonder de rekening te betalen. Het aantal aangiften van 'flessentrekkerij' of 'tafelschuimerij' steeg met maar liefst 15 procent. In lang niet alle gevallen wordt overigens aangifte gedaan, meldt De Standaard.
De Belgische ondernemersorganisatie NSZ ziet naast de crisis nog een oorzaak: het rookverbod in horecagelegenheden: "Een klant kan nu makkelijker naar buiten gaan, zogezegd om een sigaretje te roken, en dan snel verdwijnen".
Dit artikel afdrukken
De Belgische ondernemersorganisatie NSZ ziet naast de crisis nog een oorzaak: het rookverbod in horecagelegenheden: "Een klant kan nu makkelijker naar buiten gaan, zogezegd om een sigaretje te roken, en dan snel verdwijnen".
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Als er besteld is dan presenteer je eerst de rekening, bij snackbars enzo moet je ook vooraf betalen. Is het eten totaal niet lekker dan kan er achteraf een regeling getroffen worden over terruggaaf van een deel van je betaalde bedrag, ipv als je achteraf betaald en je klaagt over het eten dat er iets geregeld moet worden.