image imageimage

De Europese Commissie heeft in de strijd tegen zwaarlijvigheid een dikke pluim uitgedeeld aan bedrijven, waaronder het Nederlands-Britse Unilever.

Unilever gebruikt veel minder foute vetten, suiker en zouten voor haar producten, zoals Solero ijs en Calvé saus. Het biedt ook meer light varianten.

Lof was er ook voor McDonald's; dat heeft op de doosjes hamburgers en frietjes nu balkjes geplaatst met informatie over vet, zout en suiker. Frisdrankgiganten als Coca-Cola en Pepsi kregen een Europese schouderklop omdat ze vrijwillig geen reclame meer richten op kinderen.


'Hopelijk krijgen deze bedrijven snel navolging'', zei Europees Commissaris Markos Kyprianou donderdag. Een op de drie Europeanen is te zwaar. 'Alarmerend is dat het aantal te zware kinderen in de EU jaarlijks met 400.000 toeneemt.'

Fijn dat het zo goed gaat, denk je dan ;-)

Volgens mij, moeten we hier toch eens wat meer echt verleidelijke recepten gaan neerzetten, zodat die pluim overbodig wordt!

bron: EVMI
Dit artikel afdrukken