De Europese Commissie heeft in de strijd tegen zwaarlijvigheid een dikke pluim uitgedeeld aan bedrijven, waaronder het Nederlands-Britse Unilever.
Unilever gebruikt veel minder foute vetten, suiker en zouten voor haar producten, zoals Solero ijs en Calvé saus. Het biedt ook meer light varianten.
Lof was er ook voor McDonald's; dat heeft op de doosjes hamburgers en frietjes nu balkjes geplaatst met informatie over vet, zout en suiker. Frisdrankgiganten als Coca-Cola en Pepsi kregen een Europese schouderklop omdat ze vrijwillig geen reclame meer richten op kinderen.
'Hopelijk krijgen deze bedrijven snel navolging'', zei Europees Commissaris Markos Kyprianou donderdag. Een op de drie Europeanen is te zwaar. 'Alarmerend is dat het aantal te zware kinderen in de EU jaarlijks met 400.000 toeneemt.'
Fijn dat het zo goed gaat, denk je dan ;-)
Volgens mij, moeten we hier toch eens wat meer echt verleidelijke recepten gaan neerzetten, zodat die pluim overbodig wordt!
bron: EVMI
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Je kan het als dagblad ook op zo'n manier publiceren dat de waarheid wat minder erg wordt verdraaid. Zie hiervoor Slank af met Coke en BigMac!. Vanaf mijn kant geen enkele pluim voor de genoemde firma's, zij zijn mede de oorzaak van de huidige obesitasepidemie...
Jacobus
Ik vond Ailko's ironie subtiel! Het AD hakt erop los. Mooie zinsnede over Europees Commissaris Markos Kyprianou (Volksgezondheid), die volgens de krant 'stond te glimmen' bij deze pluimen en tegelijk zegt dat ze een doekje voor het bloeden zijn.
Vraag: is het tij vanuit het publiek aan het draaien? Kennelijk vindt een algemene krant als het AD - een afbeelding van de gemiddelde mening van onze maatschappij - het tijd om dergelijke berichten als schertsvertoning te presenteren.
Het AD is natuurlijk wel een voorstander van sensatiestukjes, je kunt ze er wel vaker op betrappen. Ik vind de complimenten vanuit de EU ronduit schandalig, je geeft een tabaksfabrikant ook geen lintje omdat hij lightsigaretten op de markt brengt.
Jacobus
Dat vinden wij als stelletje elitairen. Interessant is dat het een 'Volksempfinden' wordt. Inderdaad, net als bij light sigaretten.
En ik wil zo graag niet elitair zijn ;-). Nog een leuke om het compliment voor Coca Cola even te onderstrepen, en dan hou ik op te zeuren. Cola drinken leidt tot broze botten. Toevallig gister ook in het nieuws...
Jacobus