Dat zegt de discountsuper tenminste. Het heeft in overleg met onderzoeksbureau GfK een mandje van levensmiddelen samengesteld. Vergeleken met andere supers komt het daar 39% gunstiger uit. Dat is geen boerenbedrog, zegt Lidl zelf. Volgens de Vlaamse retailgoeroe Gino van Ossel luidt de claim een nieuwe fase in de strijd tussen supers in, die om de waardering van huismerken. Het is allemaal te lezen in RetailDetail.
Dit artikel afdrukken
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Het is me wel opgevallen dat de Aldi en Lidl in Frankrijk goedkoper zijn dan in Nederland.
De Lidl in Nederland heeft vrij veel producten, die in andere winkels goedkoper verkrijgbaar zijn. Bijvoorbeeld augurken 0,79 bij de Lidl, 0,59 als Euroshopper, idem gezeefde tomaten 0,45 tegen 0,29, shampoo 1,29 tegen 0,50 C1000 basismerk. Het zijn er veel meer.... al heeft de Lidl ook veel goedkopere producten.
Mogelijk heeft de nieuwe formule van de Lidl (meer reclame, meer luxe producten, beter vers, breder assortiment) daaraan bijgedragen - maar in Frankrijk is het assortiment veel breder dan hier.
T'is me wat: volgens ander onderzoek is kwaliteitsdiscounter Colruyt de goedkoopste.