1
Fotocredits: Lidl Deluxe, FL Media

FlashLidl verandert ‘Delicieux’ in ‘Deluxe’

Het woord 'Delicieux' is te moeilijk. Daarom gaat het feestdagenhuismerk van Lidl na 15 jaar onder een nieuwe naam verder: 'Deluxe'.

Zowel de naam als de productlijn Delicieux werd destijds bedacht door Lidl Nederland. "Het bleek een enorm succes. Steeds meer Lidl-landen volgden, maar de uitspraak was een probleem." De supermarkt belooft dat er behalve de naam verder niets verandert.

Lidl verwacht niet dat de naamsverandering voor problemen gaat zorgen. "We hebben jarenlang gebouwd aan het merk Delicieux, dat heeft z’n vruchten afgeworpen. Het is het bekendste merk van Lidl én het bekendste feestdagenhuismerk van alle supermarkten", licht Jorieke de Vries-Goosen, head of marketing Lidl toe. "Met een bekendheid van gemiddeld 80% bij de Nederlandse consument en een koopintentie van gemiddeld 60%, scoren we extreem hoog. En mensen waarderen het, meer dan 75% associeert het met betaalbare luxe, gemak en kwaliteit. Dat is het resultaat van jarenlang consistent campagne voeren, we hebben echt een sterk merk gebouwd."

Lidl - Nieuwe lente, nieuwe look: Delicieux wordt Deluxe - Lidl Nederland, 21 mrt 2023
  • Waardeer dit artikel door het te delen:
Laden...
Ton Terlouw
Ton Terlouw Bodemvruchtbaarheid, plantweerbaarheid
  • #1
  • 21 mrt '23
  • 9:45

Zelfs AH ging Lidl na doen met hun excellent producten, maar in tegenstelling tot Lidl’s delicieux is AH’s excellent gewoon echt duur.

Ik vind een reactie niet ok

Help de schrijver de juiste toon te vinden waarop je naar hem of haar wilt luisteren.
Klik op de naam van de schrijver en gebruik het "Stuur een mail" veld op zijn of haar profiel om je bericht te versturen.

sluit

Log in om te reageren en duimen uit te delen. Nog geen account? Meld je nu aan!

Lees alles over reageren in de gespreksregels.