Het idee om de duurzaamheidsaanpakken van supers en fabrikanten op één plaats bij elkaar te zetten wordt van harte toegejuicht door CBL-directeur Marc Jansen. In de Levensmiddelenkrant zegt hij: "Deze website is echt uniek. Ik ken geen enkel land waar alle schakels uit de voedselketen samen komen op één website." De site is bedoeld om consumenten inzage te geven in wat bedrijven doen aan duurzaamheid. Deze strategieën blijven vaak buiten het zicht, consumenten zien pas wat er aan duurzaamheid gedaan wordt als de supermarkt of fabrikant ermee naar buiten treedt. Zo waren de duurzaamheidsadvertenties van discountketen Lidl een openbaring voor velen.

De kritiek richt zich met name op de site zelf. Frits Kremer zegt in de Levensmiddelenkrant: "De vormgeving van de site is abominabel slecht, het lijkt op een overheidsbrochure uit 1953 en erg gebruiksvriendelijk is hij ook niet. De website is absoluut niet gemaakt vanuit de consumentengedachte." Bovendien vergeet Duurzamereten.nl een thema: "Deze site mist het belangrijkste thema en dat is gezondheid. Het is een thema waar je misschien niet onmiddellijk aan denkt als het gaat om duurzaamheid, maar juist hier kan het platform een gat slaan. Met gezondheid krijg je de aandacht van consumenten."

Fotocredits: Duurzamereten.nl
Dit artikel afdrukken