De wet is duidelijk opgesteld, de minister is eindverantwoordelijk. Het feit dat het is gedelegeerd doet daar niets aan af.
Op 10 maart 2021 ondertekend en wet geworden, dus wisten we het al langer. Heel veel tijd is al vermorst/verloren gegaan en het moeras wordt almaar groter (bv niet weten wat vergund is, hoeveel latent, geen schotten, opkoop door Rijk/Schiphol/provincies/industrie/ed voor salderen, geitenpaadjes, “Brussel” en gedoe rondom landbouw leidt ook af, etc).
“Artikel 1.12b
1. Onze Minister stelt een programma stikstofreductie en natuurverbetering vast: …….. Daarbij houdt Onze Minister rekening met de vereisten op economisch, sociaal en cultureel gebied en met de regionale en lokale bijzonderheden.”
De doelen voor mobiliteit en industrie zijn inmiddels ook al uitgesteld, maar zouden nog komen voor de verkiezingen van 15 maart. Daarbij is nog wel de vraag of dit zowel voor NOx als NH3 is.
Pas als de chaos compleet is gaat er wat schuiven/gebeuren, tot dan blijft het een rommeltje.