Marktonderzoeksbureau GfK meldde gisteren dat de paasomzet bij supermarkten is uitgekomen op €739 miljoen.
Een kwart van de huishoudens blijkt met Pasen bij Lidl binnen te zijn geweest en daar iets gekocht te hebben gekocht.
Lidl rukt op met luxe huismerken (Délicieux), luxe vleeswaren en vriendelijk geprijsde groente en fruit. Marketinggoeroe Roland van Kralingen verklaarde onlangs het succes van formules zoals Lidl uit de hang van consumenten naar zogenaamde 'affordable luxury'. De moderne consument is gewend aan luxe, maar wil tegelijk zijn hand op de knip houden. Lidl speelt daarop in en kan daarom zijn opmars voortzetten.
De Paascijfers van GfK lijken Van Kralingens theorie te bevestigen.
Bron: distrifood.
Fotocredits: tjschloss
Dit artikel afdrukken
De Paascijfers van GfK lijken Van Kralingens theorie te bevestigen.
Bron: distrifood.
Fotocredits: tjschloss
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Waar zou je anders je macarons moeten halen?