De Vegetarische Slager zet volksmarketing in om verkooppunten in Nederlandse winkels te krijgen. Jaap Korteweg's vegavleesconcept ontpopt zich dus tot een consumentenmerk in plaats van een winkel.
Op de site van de plantenslager valt te lezen hoe je een brief kunt sturen naar winkels in je omgeving om hen te vragen een diepvrieskistje neer te zetten. Het is simpel als HaagenDasz, maar dan veel goedkoper uitgedacht.
Volksmarketing. Slim gedaan. Zo kun je als publiek tenminste wat krijgen met je winkelier.
Dit artikel afdrukken
Volksmarketing. Slim gedaan. Zo kun je als publiek tenminste wat krijgen met je winkelier.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Hypocrisie en nep gecombineerd? er zal dus flink wat marge op zitten.
Typ hier je reactie...
Foutje. Zie Sterren!
Als kennelijke 'flexitariër' snap ik niets van vleeseters die bij de vegetarische slager langskomen. Ik ben dol op goed (eerlijk) vlees, en eet geregeld vlees- en visloos. Hoe kun je nou ooit vlees minderen als je je wel blijft richten op 'vlees' als hoofdonderdeel van de maaltijd? Er zijn zoveel mogelijkheden waarbij het vlees er gewoon niet bij hoort... (de hele indiase keuken, talloze bonen-, granen en rijstgebaseerde schotels, soepen, enz enz enz.).
Geen idee wat de voorwaarden zijn om een vriezer met nep vlees en vis te plaatsen maar ik hoop wel dat de leden van de PvdD die dergelijke brieven sturen daarna ook daadwerkelijk hun portemonnee trekken om regelmatig iets te kopen.
Ik blijf het Vegaslager gedoe een bijzonder fenomeen vinden, is hetzelfde als carnibakker die krentenbollen verkoopt die gemaakt zijn op basis van varkensgehakt en met krenten en kruiden op smaak worden gemaakt.