We zoeken mensen die graag naar reclame kijken. Een team van een vrouw en man of 8 is genoeg. Hun taak wordt het volgen van commercials in de Vlaamse en Nederlandse dagbladen, gratis kranten, op radio en TV. Kloppen ze of kloppen ze niet? Het is een hele verantwoordelijkheid, want het moet dagelijks gebeuren.

Het team tipt de redactie dagelijks over zijn bevindingen. Die mogen rijp en groen zijn, bestaan uit vermoedens of onderbouwd zijn met feiten. De redactie gaat met de feiten die een advertentie suggereert naar mensen die het echt weten en, met de camera op de schouder van Rolf Hartogensis, naar mensen op straat. We zullen hilarische misverstanden ontdekken én gaan zien wat de ware verhalen achter ons eten zijn. De wijsheid ligt op straat en ontdek je dwars door de actuele reclame heen.

De rubriek neppers is oudbakken. Leve de (g)advertentie, waarin schitterende feiten, pareltjes van innovatie die maar achter de schermen blijven en je reinste flauwekul en bedrog langs zullen komen. Door elkaar, zodat de lezers weerbaar worden gemaakt. Niets is tenslotte meer wat het lijkt.We gaan eerst eens 2 maanden testen of we het als een community-effort aan het lopen krijgen. Wie doet mee?
Opgeven hieronder of via mail aan dick@foodlog.nl.

Om er alvast even in te komen oefenen we op even een gouwe ouwe. Hoe zit het met de werkelijkheid achter de biologische tomatensoep van Unox zoals we daar kennelijk van de reclamemakers over moeten denken?


Dit artikel afdrukken