Mooi voorbeeld omtrent de verwachting dat de retail iets gaat doen aan de prijs voor voedsel, meer dan inkopen voor een zo laag mogelijke prijs.
Eventjes was er in een aantal Jumbo-winkels geen of te weinig melk te krijgen. Volgens een aantal winkels van de supermarktformule lag het aan de droogte, zodat er te weinig productie was. Royal FrieslandCampina liet op zijn website weten dat daar geen sprake van was.
Waarom stond Jumbo dan toch even droog? Vermoedelijk omdat FrieslandCampina en Jumbo even met elkaar over de sterk gestegen melkprijs in de clinch lagen.
Ook Jumbo gaf later toe dat 'leveringsproblemen' het melktekort hadden veroorzaakt en dus niet de droogte. Hoe dan ook, het probleem is weer opgelost.
Het klopt dat er geen tekort is aan melk.
— Jumbo Supermarkten (@JumboSupermarkt) May 7, 2022
Ons issue stond hier los van. Wij hebben leveringsproblemen gehad en deze zijn inmiddels opgelost.
Een aantal van winkels heeft zelf communicatie opgesteld om klanten te informeren. Hierdoor is verschillende berichtgeving ontstaan.
Mooi voorbeeld omtrent de verwachting dat de retail iets gaat doen aan de prijs voor voedsel, meer dan inkopen voor een zo laag mogelijke prijs.
Help de schrijver de juiste toon te vinden waarop je naar hem of haar wilt luisteren.
Klik op de naam van de schrijver en gebruik het "Stuur een mail" veld op zijn of haar profiel om je bericht te versturen.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.