De Consumentenbond stelt voor om tussen zes uur 's morgens en negen uur 's avonds reclame op radio en televisie voor 70% van de voedingsmiddelen te verbieden. Daarnaast zouden aanprijzingen op de winkelvloer voor en op verpakkingen van een groot deel van de producten van de levensmiddelenindustrie moeten stoppen. Dat zou betekenen dat gedurende het grootste deel van de dag reclame voor producten in het winkelbeeld verdwijnt.
22 juni buigt de Tweede Kamer zich over de Nota Overgewicht. Als de FNLI de nieuwe code afwijst, is wetgeving de enige mogelijkheid om reclame voor ongezonde voeding alsnog aan banden te leggen. Dan is de Tweede Kamer aan zet.
Bron: Voeding.nu
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Een mantra voor foodlog?
Voor eens en voor altijd: "er bestaan geen ongezonde producten, er bestaan (mogelijk) wel ongezonde voedingspatronen"
Geheel eens.