Uit alle aanmeldingen selecteerde de vakjury 39 genomineerden. Tussen 13 december en 16 januari kunnen consumenten op hun favorieten stemmen via de stemwebsite.

Vorig jaar was Bonduelle's 100% Groenterijst een van de juryfavorieten. Liesbeth Dufornee: “Dit jaar doen we weer mee met een vriesvers-product, met Bonduelle Groenten voor Soep in vriesvers. Hiermee lukt én smaakt een verse soep altijd. Bonduelle Groenten voor Soep zit in onze nieuwe recyclebare verpakking en is een mix van heerlijke, verse gesneden groenten. Zonder extra toevoegingen, lekker puur en gezond dus. Het werkt super eenvoudig. Even aanfruiten, bouillonblokje en water erbij, de staafmixer erop en genieten maar.”

Plantaardig gemakkelijker
“Bonduelle heeft als missie om plantaardig eten leuker, aantrekkelijker en makkelijker te maken”, vertelt Van Zutven. “Het nieuwe concept Groenten voor Soep speelt hier perfect op in, omdat je in een handomdraai een verse, gezonde soep boordevol groenten op tafel zet. Dit kan tijdens de lunch of avondmaaltijd. Met 1 kom soep eet je al 60% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid groenten. Enerzijds past dit goed bij de wens van de consument om op een gemakkelijke manier een gezonde maaltijd te kunnen bereiden. Anderzijds is het ook een aantrekkelijke manier om kinderen meer groenten te laten eten.”


Niet alleen Dufornee en Van Zutven zelf zijn enthousiast over het product, ook consumenten zijn positief over de smaak en het gemak. Een deelnemer aan Bonduelles consumentenonderzoek zei: “Het is veel verser en gezonder dan soep uit een zak of blik. En veel makkelijker dan verse groenten in gebruik!”

Ook voor retailers ziet Dufornee voordelen aan dit product. "Bonduelle Groenten voor Soep voegt waarde toe aan de vriesvers-categorie met de nieuwe gebruikstoepassing soep. Bovendien is Groenten voor Soep geschikt als lunch, waardoor consumenten ook op een ander moment van de dag vriesverse groenten gaan gebruiken. Daarnaast trekt het nieuwe jongere kopers naar de categorie en draagt het concept bij aan een gezonder & natuurlijker imago van de vriesvers-afdeling.”

Het gezonde deel van de vriesvers-categorie zouden supermarkten vaker in de spotlights mogen zetten
Vriesvers
De grootste uitdaging is om heel Nederland te laten weten dat lekkere en gezonde producten verkrijgbaar zijn op de vriesvers-afdeling. Van Zutven: “De vriesvers-afdeling is nog niet top-of-mind bij consumenten die gaan shoppen voor een gezonde maaltijd. Samen met de retailer willen we eraan werken dit te verbeteren.”

Retailers zouden meer mogen doen om de aanwezigheid van gezonde producten op de vriesvers-afdeling beter in het vizier van consumenten te krijgen, vindt Van Zutven: “Het gezonde deel van de vriesvers-afdeling zouden supermarkten vaker in de spotlights mogen zetten. Vriesverse groente speelt in op een aantal belangrijke consumentenbehoeftes, zoals het eten van gezonde producten die altijd vers uit het seizoen zijn, het voorkomen van voedselverspilling, ultiem gemak door een snelle bereiding en altijd een verse voorraad voorhanden.”

Breng je stem uit

Verdient deze nominatie jouw stem? Ga naar de stemwebsite en kies daar jouw favorieten.
Dit artikel afdrukken