Vandaag overlegt het Nederlandse kabinet over een mogelijke nieuwe code rood vanwege de snelle verspreiding van de Delta-variant van SARS-CoV2. Bierbrouwer Heineken zag het gevaar wellicht al aankomen en liet een promotiefilmpje maken: 'Fresh Beginnings'. Keurig inclusief, met gekleurde en witte mensen, mannen en vrouwen en er komt zelfs een transgender voorbij. Maar vooral ouderen, want die zijn al gevaccineerd. Nu de jongeren nog, dus.
Het filmpje is een cheers to the vaccinated, want voor hen kan het sociale leven - en een biertje met vrienden en vriendinnen buiten de deur - weer van start.
Die boodschap schiet talloze mensen in het verkeerde keelgat, blijkt uit de reacties onder het YouTube-filmpje. En dan gaat het niet om de smaak van Heineken (hoewel die ook langs komt), maar vooral om de rol die de bierbrouwer kiest als promotor van vaccinatie om meer bier te kunnen verkopen. Discriminerend, politiek, dictatoriaal, grootverdiener, dienaar van World Economic Forum. Wappies en rechts-populistische gevoelens lijken de overhand te hebben en roepen op tot een boycot van Heineken. Drink liever Corona, zegt iemand. 'And get it too', repliceert een ander.
Een verdere greep uit de negatieve commentaren (inmiddels ruim 500) onder de video:
- Best knap dat je met één "reclame" ervoor kan zorgen dat ik nooit meer Heineken drink. Chapeau.
- Waarom moeten jullie je als bier-merk je bezig gaan houden met het 'adverteren' van vaccinaties? Hoeveel hebben jullie betaald gekregen hiervoor?"
- Deze reclame is werkelijk te walgelijk voor woorden. Heineken gaat opnieuw mee in een globalistische trend. Waar eerst open grenzen en multi-etniciteit werden gepusht en verheerlijkt, zijn het nu de 'vaccinaties'. Nou, mij niet gezien!
- Medische apartheid. Kots. Dag Heineken. Niks geleerd van Zuid-Afrika?
- Zo, nu eerst een bavaria!
- Veelste woke en duidelijk opdracht van World Economic Forum. Dit is een groot bedrijf dat veel mensen kennen. Duidelijkere propoganda kan niet.
- Dus Heineken is voor uitsluiten? Chapeau. Beste Heineken houdt hiermee op. Discrimineren is niet heel netjes.
De vaccinatiebereidheid onder Nederlandse jeugd ligt duidelijk onder die van de volwassen bevolking volgens marktonderzoek uit juni van het RIVM.
Het filmpje is een cheers to the vaccinated, want voor hen kan het sociale leven - en een biertje met vrienden en vriendinnen buiten de deur - weer van start.
Die boodschap schiet talloze mensen in het verkeerde keelgat, blijkt uit de reacties onder het YouTube-filmpje. En dan gaat het niet om de smaak van Heineken (hoewel die ook langs komt), maar vooral om de rol die de bierbrouwer kiest als promotor van vaccinatie om meer bier te kunnen verkopen. Discriminerend, politiek, dictatoriaal, grootverdiener, dienaar van World Economic Forum. Wappies en rechts-populistische gevoelens lijken de overhand te hebben en roepen op tot een boycot van Heineken. Drink liever Corona, zegt iemand. 'And get it too', repliceert een ander.
Een verdere greep uit de negatieve commentaren (inmiddels ruim 500) onder de video:
- Best knap dat je met één "reclame" ervoor kan zorgen dat ik nooit meer Heineken drink. Chapeau.
- Waarom moeten jullie je als bier-merk je bezig gaan houden met het 'adverteren' van vaccinaties? Hoeveel hebben jullie betaald gekregen hiervoor?"
- Deze reclame is werkelijk te walgelijk voor woorden. Heineken gaat opnieuw mee in een globalistische trend. Waar eerst open grenzen en multi-etniciteit werden gepusht en verheerlijkt, zijn het nu de 'vaccinaties'. Nou, mij niet gezien!
- Medische apartheid. Kots. Dag Heineken. Niks geleerd van Zuid-Afrika?
- Zo, nu eerst een bavaria!
- Veelste woke en duidelijk opdracht van World Economic Forum. Dit is een groot bedrijf dat veel mensen kennen. Duidelijkere propoganda kan niet.
- Dus Heineken is voor uitsluiten? Chapeau. Beste Heineken houdt hiermee op. Discrimineren is niet heel netjes.
De vaccinatiebereidheid onder Nederlandse jeugd ligt duidelijk onder die van de volwassen bevolking volgens marktonderzoek uit juni van het RIVM.
"Wappies en rechts-populistische gevoelens lijken de overhand te hebben en roepen op tot een boycot van Heineken."
??????
Van wie komt dit waarde oordeel?
Ik ben geen wappie en stem VVD (of wordt dit ook al tot rechts-populistisch beoordeeld?) maar ben ook niet gediend van dit soort nuding.
Het gaat natuurlijk om de inhoud van de reacties:
"globalistische trend, Medische apartheid, Veelste woke en duidelijk opdracht van World Economic Forum."
Jouw "nuding" kan ik deze context niet plaatsen.
Inmiddels bijna 1.500 reacties van het hierboven geciteerde type. Met slechts een uitzondering van deze toon: "Heerlijk al die zure reacties van anti-vaccinatie wappies en conspiracy gekkies."
Hoe de alcohol lobby de farma lobby te hulp schiet valt bij mij in het verkeerde keelgat.
Een Duitse hoogleraar zegt natuurlijk dat met de Delta-variant de nieuwe gemeten infectiegolf te voorspellen was. Nederland moet weer maatregelen nemen en doet dat weer, zoals u allemaal hebt kunnen horen vanavond.
Maar de mop is: dat had Heineken allemaal al voorzien! Dat is de moeite waard om op te merken. De politiek snapt het niet, een bedrijf wel en het vertelde het nog leuk ook.