In navolging van het bestaande - en onlangs uitgebreide - 'Beter voor Koe, Natuur en Boer'-programma in de zuivelketen, ontwikkelt Albert Heijn nog twee nieuwe ‘Beter voor’-programma’s samen met varkensboeren en groente- en fruittelers. De programma's beogen een gezond verdienmodel en continuïteit voor de bedrijfsvoering van de deelnemende bedrijven.

Voor het 'Beter voor Varken, Natuur en Boer'-programma werkt Albert Heijn samen met een vaste groep van 100 Nederlandse varkenshouders en vleesverwerker Vion in een meerjarenprogramma. De exclusieve samenwerking versterkt de AH-varkensvleesketen, die al sinds 2011 voldoet aan 1 ster Beter Leven Keurmerk. In de groente- en fruitketen bouwt Albert Heijn, samen met ruim 200 vaste telers in Nederland, verder aan duurzame teelt in een vergelijkbaar ‘Beter voor‘-programma. Kernpunten zijn langdurige samenwerking, afnamegarantie, eerlijke prijzen en compensatie voor duurzaamheids-initiatieven, zodat telers met vertrouwen kunnen investeren in een duurzame bedrijfsvoering met zorg voor een beter klimaat en biodiversiteit.

Marit van Egmond, CEO Albert Heijn, benadrukt dat Albert Heijn voor zijn vers assortiment - van appels tot spruiten, van zuivel tot varkensvlees - al jaren samenwerkt met strategische partners, telers en boeren. De lat ligt hoog voor wat betreft versheid, kwaliteit en duurzaamheid. "Voor de extra inspanning die daarvoor nodig is, betalen wij de boeren en telers extra," zegt van Egmond in het bericht. "Dat biedt hen zekerheid en continuïteit zodat ze kunnen investeren in hun bedrijven en zo verdient iedereen in de keten een eerlijke boterham, nu en in de toekomst. Beter voor onze ketens en voor onze klanten.”
Albert Heijn - Albert Heijn versterkt samenwerking met Nederlandse varkenshouders en groente- en fruittelers
  • Deel
Druk af