Uit alle aanmeldingen heeft de vakjury de genomineerden geselecteerd. Vanaf 1 december kunnen consumenten hun favorieten kiezen.

Alle ingrediënten zijn precies op maat, dus geen verspilling
Omschrijf kort jullie product, de gesneden verspakketten.
Arienne de Jong: “Verspakketten, wie kent ze niet? Dit verspakket voor twee personen bevat 500 gram groente, waardoor je in een keer je dagelijkse aanbevolen hoeveelheid groente binnenkrijgt. De groente zijn voorgesneden, waardoor je maaltijd in ongeveer 20 minuten klaar is. Op de verpakking staat uitgelegd hoe je het klaar moet maken, met een kleine variatie op het standaardrecept. Alle ingrediënten zijn precies op maat, dus geen verspilling. Je hoeft alleen nog vlees, vis of een vegetarische optie toe te voegen voor een complete maaltijd. De gesneden verspakketten zijn de snelste verspakketten binnen de verspakketten-wereld, perfect voor de wat drukkere dagen!”

Waarom hebben jullie dit ontwikkeld?
“Voldoende groente eten maakt een belangrijk onderdeel uit van een gezond eetpatroon, maar veel mensen vinden dit lastig. Ik denk omdat we in Nederland onze groente met name bij de hoofdmaaltijd eten. Dan is 250 gram best veel. Deze gesneden verspakketten zorgen ervoor dat je op een makkelijke manier je dagelijkse portie groente eet. Ook als je niet zoveel tijd hebt of even geen kookinspiratie hebt, tover je snel een heerlijke Italiaanse risotto, Thaise Pad Thai of Indiase curry Madras op tafel. We hebben gekozen voor deze varianten omdat dit niet alledaagse maaltijden zijn die mensen wellicht zelf lastig vinden om klaar te maken. In 2021 zullen we het assortiment uitbreiden.”


Wat was voor jullie de aanzet om dit product te ontwikkelen?
“Albert Heijn heeft al enige tijd verspakketten in het assortiment. Deze worden door onze klanten gewaardeerd. Alleen, we kregen terug dat dit te veel snijwerk was. Om nog meer gemak te bieden, hebben we deze verspakketten ontwikkeld. Het snijwerk is al gedaan, zodat de maaltijd nog sneller op tafel staat.”

We behouden wat nodig is maar gaan ook met de tijd mee om de klant te kunnen helpen beter te eten
Wat doen jullie nog meer om de meerwaarde van gezonde producten beter in het vizier te krijgen van de consument?
“Gezondheid staat bij Albert Heijn het hele jaar door hoog op de agenda. Informeren, inspireren en een gezonder aanbod in de winkel zijn zaken die we elk jaar invullen door onder andere onze inspanningen op herformulering, gezonde innovaties, gezonde recepten, Foodstars, ons leefstijl platform Foodfirst Network, voedingscoaches op de winkelvloer en het Beter Eten-magazine. Dit zijn activiteiten die we elk jaar evalueren. We behouden wat nodig is maar gaan ook met de tijd mee om de klant te kunnen helpen beter te eten.”

“We bieden klanten veel informatie over gezondheid en gezonde producten via ons Beter Eten-magazine en op de website van AH. Ook experimenteren we met het Nutri-Score logo om te zien hoe we daarmee de klant het beste kunnen helpen en informeren, wanneer dit in Nederland is toegestaan.”
Breng je stem uit

Verdient deze nominatie jouw stem? Ga naar de stemwebsite en kies daar jouw favorieten.
Dit artikel afdrukken