Fotocredits: 'Biefstuk', via
Pixabay
Flash‘Beefatarians’ weten wat ze eten
De Europese Commissie subsidieert met €3,6 miljoen de campagne 'Become a Beefatarian'. Een campagne die de Europese rundvleessector op de kaart moet zetten in Frankrijk, Duitsland, België, Portugal en Spanje. Beefatarians zijn volgens de Spaanse initiator Provacuno: 'geïnformeerde consumenten' die geïnteresseerd zijn in goede voeding en weten dat er 'niets beter' is dan het eten van rundvlees. Ze voelen zich vrij om rundvlees te eten en zijn er trots op, temidden van alle aandacht voor vleesminderen en vleesvervangers. Als Beefatarian wéét je namelijk dat je met rundvlees de goede voedingsstoffen binnenkrijgt, gebalanceerd eet en dat je duurzaam bezig bent. Tel maar op, zegt de campagne: zero waste (alles van het rund wordt verwerkt), weiden die als carbon sink fungeren, bodembemesting, hoog dierenwelzijn, tegengaan van erosie, verwoestijning en bosbranden. Het is weer eens een ander geluid.