Een smaakdop op je fles water en je hebt opeens je eigen favoriete drankje. Energiedrank, frisdrank, thee of zelfs een alcoholische mix, het zou allemaal kunnen met de Flavor Tops caps die Innovation Fund LLC net heeft gepatenteerd. Flavor Tops caps kunnen op een fles water worden geschroefd. Ze bevatten geconcentreerde poeders voor dranken en er kunnen ook vitamines of medicijnen in. De consument kan met de dop zijn eigen voorkeursmerk water blijven gebruiken. Volgens Innovation Fund LLC hebben de smaakdoppen ook grote mogelijkheden qua marketing. Een fles Coca Cola blijft altijd Coca Cola, maar een fles water met smaakdop kan op de markt worden gebracht onder een ander merk. Zelfs Nike zou zijn eigen (sport)drankjes kunnen marketen. Van oudsher hebben niet-drankenfabrikanten moeite om de markt te betreden, dat zou hiermee makkelijker worden.

De voordelen qua transport zij enorm, de doppen wegen weinig en hoeven niet gekoeld te worden bewaard. Ook in armere landen ziet Innovation Fund grote kansen en voor gebruik in het het leger: er hoeft immers maar 1 soort flessen te worden ingevoerd: water. Ieder geeft daar vervolgens zijn eigen smaak aan.

De doppen zullen op de markt geïntroduceerd worden in voorjaar 2007

bron: FoodHolland
Dit artikel afdrukken