't is niet zo moeilijk hoor, om een gegeven belachelijk te maken. In dit geval: "red een weidevogel, maak een koe dood". Leuk bedacht. Weidevogels, het woord zegt het al, leven op weides. En waarom zijn die weides er? Om koeien te voeren. Wat doen we met die koeien als ze minder melk gaan geven? We slachten ze en eten ze op. Niet te geloven, kanniewaarzijn!
Weideweelde is inderdaad een initiatief waaraan Vogelbescherming zich heeft verbonden, om weidevogels te behouden. Niet zo elegant van de supermarkt om te beweren dat Vogelbescherming (VBN) profiteert, om het VBN logo te gebruiken, zonder dat VBN er van weet. Bovendien profiteert VBN er niet van. Het geld gaat naar Weideweelde.
Los hiervan, ik weet niet precies waarom VBN iets tegen die vleesproducten op zich heeft.
Samengevat: een supermarkt laat zien dat commercie voor eerlijke informatie gaat. What's new.