Het kabinet komt vanwege de coronacrisis voorlopig niet met nieuwe maatregelen om de CO2-uitstoot te verminderen. Dit ondanks de eis van de Tweede Kamer om voor 1 april met nieuwe plannen te komen.
"Veel mensen, ook wij, hebben nu andere dingen te doen", zei minister Wiebes van Economische Zaken en Klimaat na afloop van de ministerraad. "Het vonnis van Urgenda is niet van tafel, maar er zijn nu andere prioriteiten."
Greenpeace heeft begrip voor de situatie, maar vindt dat er wel snel keuzes moeten worden gemaakt. Dat meldt nu.nl
Dit artikel afdrukken
"Veel mensen, ook wij, hebben nu andere dingen te doen", zei minister Wiebes van Economische Zaken en Klimaat na afloop van de ministerraad. "Het vonnis van Urgenda is niet van tafel, maar er zijn nu andere prioriteiten."
Greenpeace heeft begrip voor de situatie, maar vindt dat er wel snel keuzes moeten worden gemaakt. Dat meldt nu.nl
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Ik denk dat de CO2 uitstoot momenteel best iets lager ligt.
#1 Eens, maar om nou bedrijven van steun te voorzien via cash en/of lening terwijl je eigenlijk al weet dat je ze dadelijk met een afvloeiingsregeling toch kwijt wilt vanwege klimaat...
Het laat fraai inzichtelijk zien hoe het spel van geld en economie innig complex zijn...
Denkvoorbeeld: Helft van personeel KLM zou ik al reeds voorzien van omscholingsgeld. Zet personeel aan tot nadenken en oriëntatie om een deel alvast om te scholen. Dat gaat toch komen linksom of rechtsom gezien klimaatwetgeving.
Menig vertegenwoordiger die op de baan zit (zat nu dus) moet denk ook even achter zijn oren krabben. Hmm, omzet loopt door*. Communicatie gaat via digitale kanalen, orders via dealerportalen. Dat is nu prachtig inzichtelijk (ook voor mijn baas....). Wat is mijn toegevoegde waarde anno 2020 in het digitale tijdperk. That's the question. Wat dat betreft loopt er menig mooie testcase nu in praktijk van bedrijfsleven. Iets waar je nooit aan toe komt om te testen en/of niet durft.
Zie bijv. deze: Coolblue stopt abrupt met advertenties Ik hoop dat Coolblue de uitkomst hiervan gaat delen. Ben benieuwd wat het met de advertentiekosten bij Google doet. Klapt er een luchtbel? Gaat er wat 'lucht' uit de online advertentiemarkt?
Never waste a good crises.
Mijn tip: Zet naast een crisisteam gelijk een testteam op die zich richt op de (tijdelijke) nieuwe werkelijkheid.
Zet niet enkel in op verdediging en beheersen/beperken schade.
Wouter de Heij hoe kijk jij hier tegenaan vanuit jouw economische bril?
*Afhankelijk van branche uiteraard.
Ik weet ook niet of mensen blij zijn om te leven in een stad die zo dood is als een pier maar het is wel de oplossing om de co2 uitstoot snel met 25% te laten dalen.
#3 Waarvan, waarom zou een stad zo dood als een pier worden?
Steden bestonden toch al ver voor het begin van de industriële revolutie?
Vroeguh: met 5 man ieder een zeis om een kamp gras maaien. Nu zit in je een (geluids)dichte cabine (glazen kooi met airco om niet gaar te koken) om de machine die achter (en voor) de tracto hangt zijn hangt, die ook een ontzettende klere herrie maakt, zijn werk te laten doen
Van automatisering en robotisering is menig activiteit saai geworden, dat zou je zo dood als een pier kunnen noemen.
Kortom: Wat bedoel je John?
Als er geen forensen naar de stad komen omdat er ook prima thuisgewerkt kan worden met de mogelijkheden van nu daalt de aantrekkingskracht van een stad. Als het openbaar leven stil ligt zoals nu komen de muren vanzelf op je af in een apartement. Net wat je ook in jouw post beschrijft er komt minder behoefte aan mobiliteit. En dat is niet.omdat we met zijn alleen in de stad zitten maar juist doordat het werk beter over het land verdpreid kan worden.