Als eerste Belgische supermarktketen gaat Colruyt de strijd aan met ‘bonnenmannen en -vrouwen’. Vanaf 2 maart is ‘extreme couponing’ niet meer mogelijk bij de supermarktgroep, schrijft Het Laatste Nieuws.
Het fenomeen waaide over uit de Verenigde Staten. Daar is ‘extreme couponing’ een vorm van topsport die zelfs via realityshows op tv te volgen is. Wie handig is in het verzamelen van kortingsbonnen kan een kar vol wc-papier of afwasproducten mee naar huis nemen voor weinig of geen geld. België telt inmiddels verschillende Facebookgroepen waarin leden tips en kassabonsuccessen met elkaar delen. Vooral Colruyt geldt als een walhalla voor koopjesjagers.
"Het neemt soms werkelijk extreme vormen aan", vertelt Geert Elen van Colruyt in Het Laatste Nieuws. "Dé absolute 'bonnenkampioen' van vorig jaar bood er liefst 7.132 tegelijk aan. Geen karretje, maar palétten vaatwas- en wasproducten nam hij mee naar huis." Dat betekent niet alleen geplunderde schappen, maar ook kassamedewerkers die soms uren zoet zijn met inscannen. Reden voor Colruyt om in te grijpen.
Klanten mogen vanaf 2 maart nog maximaal 5 dezelfde kortingsbonnen voor een bepaald product inleveren. "Met de maatregel willen we zoveel mogelijk klanten van de promo's van onze leveranciers laten genieten.”
HLN - Colruyt voert strenge regels in: ?Met 7.000 bonnen langs de kassa, dát zal niet meer lukken?
Het fenomeen waaide over uit de Verenigde Staten. Daar is ‘extreme couponing’ een vorm van topsport die zelfs via realityshows op tv te volgen is. Wie handig is in het verzamelen van kortingsbonnen kan een kar vol wc-papier of afwasproducten mee naar huis nemen voor weinig of geen geld. België telt inmiddels verschillende Facebookgroepen waarin leden tips en kassabonsuccessen met elkaar delen. Vooral Colruyt geldt als een walhalla voor koopjesjagers.
"Het neemt soms werkelijk extreme vormen aan", vertelt Geert Elen van Colruyt in Het Laatste Nieuws. "Dé absolute 'bonnenkampioen' van vorig jaar bood er liefst 7.132 tegelijk aan. Geen karretje, maar palétten vaatwas- en wasproducten nam hij mee naar huis." Dat betekent niet alleen geplunderde schappen, maar ook kassamedewerkers die soms uren zoet zijn met inscannen. Reden voor Colruyt om in te grijpen.
Klanten mogen vanaf 2 maart nog maximaal 5 dezelfde kortingsbonnen voor een bepaald product inleveren. "Met de maatregel willen we zoveel mogelijk klanten van de promo's van onze leveranciers laten genieten.”
Ze zouden ook eens kunnen stoppen met al die bonnen een spaarkaart onzin, je oogst wat je drukt.
Als je kijkt wat alle bonnen en spaarkaarten feitelijk in de meeste gevallen opleveren: Meuk die je eigenlijk niet wilt, maar ja eh, hebben is hebben.
Blijkbaar is zorgen voor kwaliteit en betaalbaarheid niet besteed aan een groot deel van de (hersenloze) consument. Die bepaalt tenslotte wat, waar, wanneer te koop is.
Zou je denken goed voor de lagere inkomens: Sorry, vooral luxe artikelen en de duurdere merken.
De dagelijkse boodschappen, worden toch wel gekocht, er moet meer, meer, meer, meer geconsumeerd.
Misschien is verlagen van BTW op basale essentiële middelen een mooi middel om de onevenredige belastingdruk beter te verdelen. Hahaha, wat doet de regering?
Bij Spar en Jumbo mag een klant per keer slechts 4x dezelfde aanbieding meenemen.
Maar in NL kennen we toch praktisch geen kortingsbonnen; behalve dan die kortingscoupons in de Allerhande?