De markt voor biologisch vlees groeide in Duitsland vorig jaar met 13,8% tot 31.284 ton. De markt groeide al jaar na jaar met zo'n 10%. Daarom vertaalt de Nederlandse slachter zijn in Nederland bekende Groene Weg-merk nu ook in het Duits onder de naam Der Grüne Weg.

Het Nederlandse bedrijf lanceert het merk tijdens de BIOFACH, de Europese vakbeurs voor biologische levensmiddelen die vanaf morgen tot en met 15 februari in Neurenberg wordt gehouden. Vanaf deze week is onder die naam is vanaf dat moment biologisch rund- en varkensvlees in heel Duitsland te koop.

“Der Grüne Weg” heeft een assortiment dat volgens een persbericht bestaat uit "ribeye, ossenhaas en rumpsteak, maar ook burgers en gehakt". Daarnaast komt er een biologische variant van het Quinoa vleespannetje dat Vion vorig jaar tijdens de Anuga foodbeurs op de Duitse markt introduceerde en komen biologische versies beschikbaar van gepaneerde schnitzel, filet en de Minute steak, "zowel naturel als gemarineerd".

Vion introduceert meteen ook verpakkingen die 60% minder plastic bevatten dan gebruikelijke. Ze bestaan uit materialen die eenvoudig gescheiden worden, zodat ze per onderdeel gerecycled kunnen worden. Een groeiend deel van de verpakkingen is bovendien gemaakt van gerecycled plastic.
Dit artikel afdrukken