Albert Heijn wordt al maandenlang door Wakker Dier achtervolgd om zijn tussenkip (tussen plof- en éénsterkip) in te ruilen voor een kip met een ster. Vanmorgen kondigde de organisatie opnieuw aan dat ze de campagne tegen de Zaanse supermarktformule voortzet met een radiospot.

Het persbericht zegt:

Veel merken en bedrijven geven hun kip meer ruimte dan de AH kip krijgt bij Albert Heijn. Dit laat Wakker Dier consumenten vanaf vandaag weten in een nieuwe radiocampagne. “Albert Heijn weigert om zijn AH kip meer ruimte te geven. De Zaanse multinational is links en rechts ingehaald door andere merken,” aldus Anne Hilhorst van Wakker Dier.

Er is alle reden om de AH kip te skippen,” vertelt Hilhorst. “We roepen daartoe op omdat de kippen nog altijd te weinig ruimte krijgen. Terwijl er inmiddels flink wat bedrijven zijn die juist meer ruimte eisen voor hun standaard kip.” Voorbeelden zijn supermarkten Aldi, Jumbo en Lidl. En eetgelegenheden als La Place, Starbucks, Holland Casino, Shell Deli2Go, Gauchos en Vapiano. Maar ook Aviko maaltijden, Dr. Oetker pizza’s en Struik soepen en worsten.


De tactiek van naming & shaming zoals Wakker Dier die hanteert, is vaak succesvol. Foodlog legde al verschillende keren uit dat Wakker Dier Albert Heijn ditmaal vermoedelijk overvraagt.



  • Deel
Druk af