Een kilo appels voor €1.500.025 en een tros witte druiven voor €21.166. "Hoeveel is vers voor jou waard?" vraagt Lidl België in een opvallende reclamecampagne die afgelopen maandag van start ging met buitenreclame, radio- en televisiespot, aandacht op de website en in de folder.
Lidl doet zelf alvast wat voorzetjes. Die liegen er niet om: de al genoemde €1,5 miljoen voor een kilo appels, €100.65 voor een kilo wortelen en een luttele €15.100 voor een pondje witloof. De discounter relateert de werkelijke waarde niet aan de voedingswaarde, ecofootprint of kostprijs voor de teler, maar aan andere overwegingen die in het dagelijks leven een rol spelen. “Verse producten zijn veel meer waard dan we denken. Ze voeden de spieren, de ogen, de hersenen, enzovoort. Ze bieden ons waardevolle hulp om een politieke carrière uit te bouwen, verkeersboetes te vermijden, of ze geven ons de energie om, bijvoorbeeld, zelf te verbouwen", tekent RetailDetail op. Verse producten zijn, volgens Lidl, dan ook van onschatbare waarde.
Balancerend langs het randje van voedingsclaims (die zijn namelijk niet toegestaan volgens de Europese richtlijnen) spelen de videofilmpjes van de campagne in op de gezondheidsvoordelen van verse groente. Om, na het ophemelen van de werkelijke waarde, af te sluiten met de prijs waarvoor die appels, wortels of druiven daadwerkelijk bij Lidl te koop zijn.
Zo suggereert de jolige voice-over tegen het gerinkel van de kassa op de achtergrond dat een bakje champignons je, dankzij de vitamine D in de champignons, een reisje naar de zon uitspaart - all in - en dat je er ook beter door slaapt. En dus ga je minder uit naar dure casino's en discotheken. De kassa tikt het dan ook af op 33.500 euro. "Tof dat je die bij Lidl voor maar 1,05 kunt kopen", klinkt het.
En een beetje witloof, ja, dat is bitter. Maar dat leert je wel doorbijten, in het leven en op het werk, suggereert de spreker in het volgende filmpje. Met als resultaat: opslag, meer vakantiegeld en meer pensioen. Oh, ja het is ook nog goed voor je huid. Scheelt ook weer 100 euro aan 'gezichtscrèmekes'.
Dit artikel afdrukken
Balancerend langs het randje van voedingsclaims (die zijn namelijk niet toegestaan volgens de Europese richtlijnen) spelen de videofilmpjes van de campagne in op de gezondheidsvoordelen van verse groente. Om, na het ophemelen van de werkelijke waarde, af te sluiten met de prijs waarvoor die appels, wortels of druiven daadwerkelijk bij Lidl te koop zijn.
Zo suggereert de jolige voice-over tegen het gerinkel van de kassa op de achtergrond dat een bakje champignons je, dankzij de vitamine D in de champignons, een reisje naar de zon uitspaart - all in - en dat je er ook beter door slaapt. En dus ga je minder uit naar dure casino's en discotheken. De kassa tikt het dan ook af op 33.500 euro. "Tof dat je die bij Lidl voor maar 1,05 kunt kopen", klinkt het.
En een beetje witloof, ja, dat is bitter. Maar dat leert je wel doorbijten, in het leven en op het werk, suggereert de spreker in het volgende filmpje. Met als resultaat: opslag, meer vakantiegeld en meer pensioen. Oh, ja het is ook nog goed voor je huid. Scheelt ook weer 100 euro aan 'gezichtscrèmekes'.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Lachen toch?
Wat kost een vakantie naar de Malediven?
Bijkans niets!
Sterker nog ik zou er geld op toe moeten krijgen?!
Immers ik kom er uitgerust en vol energie weer vandaan en kan me met de volle 100%, wat zeg ik? 200% tegenaan zodat mijn bijdrage aan de economie de interne kosten ruimschoots overschrijdt.
Wie heeft er nog een bosje bospeen à €1.05 de pond voor nodig om zich happy te voelen?
#2 Die Jos !
Zie hier dat de peen in vrije val is en precies 1 cent doet per kilo.. (€ 10,00 p/100kg). Scrol naar het diagram.
En dan verkopen voor € 2,10 p/kg.. Slim
Begrijp niet goed waarom de prijs keldert. Ik verwachte dat door de droogte dat de prijs zou stijgen..? Of is de kwaliteit zo slecht ?
Andere slimme boer:
Een Zeeuws-Vlaamse boer bij Cadzand was het str*ntbeu dat Hollandse campinggasten in de buurt via de 'menne' z'n land betraden om peetjes te jatten.
Hij strooide op die locatie bloem rond, dat aan de peeën-loof kleefde en plaatste er een bord bij met een doodshoofd en de volgende tekst "Gevaarlijk Farine de ble ".
Werkte fantastisch.
Hans, 10 euro per 100 kg is volgens mij 10 ct per kg. Nog steeds niet duur trouwens
#4 Henric, ik heb het schaamrood op de kaken...
Er ging geen bel rinkelen omdat de prijzen voor de boeren soms een centenkwestie worden..