Duurzame supermarktketen Marqt draagt twee van zijn grootste vestigingen over aan Albert Heijn. Het zijn de eerste stappen om de winkelportfolio te versterken en het operationeel resultaat van de organisatie minder te belasten met onrendabele vierkante meters.

Onlangs werd duidelijk dat Marqt zich aan het beraden is op zijn formule en operationele basis. In het najaar wil Marqt zijn nieuwe strategie voor de verdere uitrol van het Marqt-merk en filosofie in de markt zetten. De eerste contouren tekenen zich nu af: Marqt sluit zijn twee grootste vestigingen in Amsterdam (2.048 m2) en Den Haag (1.460 m2). Albert Heijn neemt de huur van de twee winkelpanden (en een deel van het personeel) aan de Utrechtsestraat in Amsterdam en de Hofweg in Den Haag over. Eind dit jaar gaan ze als Albert Heijn winkels verder.

Marqt kiest ervoor om winkels tot maximaal 750 vierkante meter aan te houden. De retailformule gaat volgens het Financieele Dagblad verder als 'buurtsupermarkt'. Er zullen minder houdbare en meer verse producten verkrijgbaar zijn en het assortiment wordt beperkt. Marqt telt momenteel 18 winkels, verspreid over Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Haarlem en Heemstede.

NRC - Verlieslatende ecosupermarkt Marqt sluit twee grootste vestigingen
  • Deel
Druk af