FlashWegvervoer is pas een klimaatramp

Moeten we vliegschaamte ontwikkelen, zoals de Zweden, of ons realiseren dat autorijden veel vervelender is voor het klimaat? Antwoord: een beetje van alletwee.

Twitter , 5 jul 2019
  • Waardeer dit artikel door het te delen:
Laden...
Wouter v.d. Weijden
Wouter v.d. Weijden Strategie duurzame landbouw
  • #4
  • 8 jul '19
  • 13:34

Dit is inderdaad wel erg weinig informatie.
Het zijn totaalcijfers die niet helpen bij de INDIVIDUELE keuze: ga ik op vakantie per auto, per trein of per vliegtuig? Of misschien op de fiets?

Theo Jonkhart
Theo Jonkhart Anders zou ik het niet zeggen, want sommige zaken liggen vaak nèt even anders en
  • #3
  • 5 jul '19
  • 23:40

Het is inmiddels de hoogste tijd voor leefschaamte.

Jordi Kolenbrander
Jordi Kolenbrander Land- en tuinbouw
  • #2
  • 5 jul '19
  • 20:03

Zonder wegvervoer kan Glen Peters geen eten kopen in de supermarkt. Maar ik krijg de indruk dat Glen Peters ergens in de stad woont en niet op het platteland waar bushaltes ver uit elkaar staan en geen bussen om de vijf minuten rijden.

Carolien Makkink #1 Kerosine is een aardolie product.

Carolien Makkink
Carolien Makkink Diervoeding
  • #1
  • 5 jul '19
  • 9:38

Lastig te interpreteren, dit berichtje: de Y-as van de grafiek geeft 'global oil CO2 emissions', oftewel, alleen de CO2-uitstoot die gepaard gaat met het verstoken van aardolie? Dan is het logisch dat wegverkeer zo'n groot aandeel heeft. De CO2-emissie van kerosineverbruik van vliegverkeer wordt bij mijn weten nog steeds maar voor een klein deel meegerekend.
Ik denk dat vergelijking van uitstoot van CO2-equivalenten (dus inclusief lachgas en methaan) per sector een heel ander beeld geeft.

Ik vind een reactie niet ok

Help de schrijver de juiste toon te vinden waarop je naar hem of haar wilt luisteren.
Klik op de naam van de schrijver en gebruik het "Stuur een mail" veld op zijn of haar profiel om je bericht te versturen.

sluit

Log in om te reageren en duimen uit te delen. Nog geen account? Meld je nu aan!

Lees alles over reageren in de gespreksregels.