Je moet verantwoordelijk gaan vliegen, zegt KLM, want je (achterklein)kinderen willen ook nog op reis kunnen. Daarom kun je beter wat vaker de trein nemen en minder vliegen. Of het een slimme campagne is, weet de KLM naar eigen zeggen nog niet zeker. Toch doet de nationale vliegmaatschappij het maar. Vanwege klimaatzorgen onder de burgerij. Die vliegt overigens graag, vaak en goedkoop. Vooral met Ryanair, Easyjet en KLM-dochter Transavia.
Help de schrijver de juiste toon te vinden waarop je naar hem of haar wilt luisteren.
Klik op de naam van de schrijver en gebruik het "Stuur een mail" veld op zijn of haar profiel om je bericht te versturen.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Voor een bezoek aan natuurgebied (in mijn geval De Maashorst ) pak ik gewoon de fiets of de benenwagen. Sterker nog de trein komt er niet.
Waarom wil men voor vermaak er vertier alleen maar naar verre oorden?
Ja staat mooi op je tijdlijn maar daar blijft het dan ook bij.
Hoe noem je dat ook al weer: net doen alsof, maar ondertussen.....
Even denken: iets met hypo geloof ik.
Reacties op KLM's 'charme-offensief' zijn verdeeld. GroenLinks spreekt van mooie eerste stapjes van de KLM. Maar de partij met de vaakst vliegende fractievoorzitter, de Partij van de Dieren, spreekt van ‘abjecte greenwashing’.
KLM vliegt 5 x per dag naar Brussel?
Treinverbindingen van Schiphol naar Brussel:
Intercity
2.5 - 3 uur
€ 25
Intercity Direct - Eurostar
1.75 uur
€ 42
Thalys
1.5 uur
€ 50 - € 90
Vliegen
1 uur incheck
45 min vlucht
15 min uitchecken
€ 100 + bagage
De duurste treinoptie is dus al sneller en goedkoper dan vliegen
Met dank aan Nicolaas Immers
#4 Wie vliegt nu nog KLM? Ryanair, transavia etc zijn veel goedkoper ! Elke keer als ik voor de grap hun prijzen opzoek om naar Rome te gaan verbaas ik me erover dat ze nog bestaan voor Europese vluchten.