Thuisbezorgd.nl – de Nederlandse tak van het moederbedrijf Takeaway.com - concurreert niet alleen met andere spelers in de maaltijdbezorgmarkt zoals Uber Eats en Deliveroo, maar ook met telefonerend Nederland. Ruim 70% van de Nederlanders bestelt zijn eten nog met een belletje, zegt marketingdirecteur Maurine Alma in een video op Nu.nl.

Een paar jaar geleden zei oprichter Jitse Groen al eens dat Thuisbezorgd.nl geen maaltijdbezorger is, maar een databedrijf. Thuisbezorgd.nl is groot geworden dankzij het internet, en wil verder groeien door zijn klanten te overtuigen van het gemak van online bestellen, aldus Alma.

Takeaway.com is actief in 11 landen en bezorgt voor ruim 36.000 restaurants. In ruil voor het gebruik maken van het bestelplatform, verwerken van de bestellingen en laten rijden van de maaltijdbezorgers betalen de restaurants gemiddeld 12% commissie. In de beginjaren was dat nog maar 6%. Aanleiding voor forse kritiek van restauranthouders, die al verschillende eigen bezorgdiensten in het leven riepen.

Thuisbezorgd.nl is niet van plan de commissie te verlagen, maar gaat wel beter uitleggen waar de restaurants voor betalen, zegt Alma. Dat is onder meer een "groot call centre", waar restaurants - telefonisch - terecht kunnen voor ondersteuning.
Nu.nl - Waarom Thuisbezorgd nog altijd concurreert met telefonerend Nederland | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
  • Deel
Druk af