Onlinesuper Picnic breidt zijn aanbod uit met zo'n 1.000 nieuwe producten. Er komen meer lokale producten, luxeproducten en meer wijnen in het assortiment, dat dan zo'n 7.000 producten omvat. Op deze manier speelt Picnic in op de wensen van de klant. “Naarmate je in meer steden komt, krijg je ook andere vragen” zegt medeoprichter Michiel Muller op Distrifood.

Picnic-klanten kunnen aangeven of ze producten missen in het assortiment en welke dat dan zijn. Op deze manier bouwt de onlinesuper aan een assortiment dat helemaal is afgestemd op de wensen van de klant. Vorig jaar voegde Picnic al eens 1.000 producten toe en op dit moment staan er, schrik niet, nog 20.000 door klanten aangevraagde producten in de wachtrij. Muller: “We bouwen aan een assortiment dat mensen ook echt willen hebben. Dat klinkt heel logisch, maar is het niet in de supermarktwereld.” Niet de klant, maar inkoopafspraken of leveranciers - tegen betaling - bepalen welke producten in de super op de schappen komen.

De verruiming van het aanbod valt samen met de introductie van de nieuwe Picnic-app, met slimmere navigatie. Zo is het voor de klanten eenvoudiger om de gewenste producten te vinden.
Distrifood - Picnic breidt uit met duizend producten
  • Deel
Druk af