Hier kan ik echt pissig om worden. Wat een geldverspilling ... om het gemiddelde nog beter uit te kunnen middelen.
Nestlé gaat de invloed van genen op smaakgevoeligheid bij individuen onderzoeken.
De gevoeligheid voor bepaalde smaken loopt van persoon tot persoon uiteen. Sommigen zijn uitermate gevoelig voor een bepaalde smaak, anderen kunnen deze nauwelijks proeven.
Nestlé Research Center gaat nu in een populatie van enkele honderden proefpersonen, afkomstig uit verschillende etnische groepen, onderzoeken welke verbanden er zijn tussen individuele genetische profielen en smaakgevoeligheid.
'Nieuwe dimensie in sensorisch onderzoek'
Het bedrijf werkt hierbij onder meer samen met de Braziliaanse Alberto Santos Dumont Association for Science en de EPFL (Ecole Polytechnique Fédérale de Lausanne).
'De samenwerking tussen Nestlé Research en deze leidende instituten op gebied van hersenonderzoek zal leiden tot een nieuwe dimensie in sensorisch onderzoek', aldus Peter van Bladeren, hoofd Nestlé Science and Research.
bron: EVMI
Dit artikel afdrukken
Nestlé gaat de invloed van genen op smaakgevoeligheid bij individuen onderzoeken.
De gevoeligheid voor bepaalde smaken loopt van persoon tot persoon uiteen. Sommigen zijn uitermate gevoelig voor een bepaalde smaak, anderen kunnen deze nauwelijks proeven.
Nestlé Research Center gaat nu in een populatie van enkele honderden proefpersonen, afkomstig uit verschillende etnische groepen, onderzoeken welke verbanden er zijn tussen individuele genetische profielen en smaakgevoeligheid.
'Nieuwe dimensie in sensorisch onderzoek'
Het bedrijf werkt hierbij onder meer samen met de Braziliaanse Alberto Santos Dumont Association for Science en de EPFL (Ecole Polytechnique Fédérale de Lausanne).
'De samenwerking tussen Nestlé Research en deze leidende instituten op gebied van hersenonderzoek zal leiden tot een nieuwe dimensie in sensorisch onderzoek', aldus Peter van Bladeren, hoofd Nestlé Science and Research.
bron: EVMI
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
point taken
Ja, doeg he? Zo kapitalistisch ben ik dan nog wel, dat bedrijven helemaal zelf mogen weten waar ze hun geld aan uitgeven hoor. Als ze onzinnige uitgaven doen dan zal de concurrentie dat wel corrigeren.
Kijk Robin dat zie je dus niet goed. Als consument betaal jij wel degelijk voor dit onderzoek. Het wordt gefinancieerd uit de winsten van de company, naar ik aannneem. Die winsten ontstaan om dat wij als concumenten jawel.....kopen. Dus echt wel onze centen die verdisconteerd worden in de prijs.
Als ze werkelijk kunnen vasstellen dat genen een rol spelen in proeven en smaakgevoeligheid, dan is dat toch hartstikke leuk om te achterhalen?
Waarom zou je daar nou pissig over worden? Ze betalen het toch mooi uit eigen zak? Niet van onze centjes?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de resultaten.
Zolang ze maar niet gaan bewijzen dat Scheveningse schollenkoppen meer van vis houden dan Drentse heikneuters, of erger. Was er niet ooit op ethische gronden besloten om dit soort onderzoeken gewoon maar niét te doen?