De slimme supermarkt springt daar allemaal op in.
Dat toekomstbeeld schetst het nieuwe rapport ‘The Store of the Future, schrijft RetailDetail.
Het rapport komt van het Coca-Coca Retailing Research Council (CCRRC). Een door het bekende frisdrankmerk gesponsorde onderzoeksinstelling die studies uitvoert in opdracht van haar leden-retailers. Het rapport gaat gedetailleerd in op aspecten als logistiek, automatisering, robotisering, winkeldesign, marketing en HR.
Winkels-met-een-dak-en-een-deur blijven een cruciale rol spelen, maar worden intelligent. Slimme technologie en artificiële intelligentie zorgen voor échte gepersonaliseerde winkelervaringen. De supermarkt moet de digitale wereld omarmen en zich toeleggen op het verzamelen en analyseren van data.
De hedendaagse winkelindeling voor efficiënte routine-aankopen kan in de toekomst een valkuil zijn. Volgens de studie is het grootste risico voor een winkelomgeving in de 21e eeuw voorspelbaarheid en saai zijn. Flexibel zijn om in te kunnen spelen op snel wijzigende verwachtingen van consumenten, is het devies.
Mag dat wel ivm privacyschending? Ik dacht het niet....?
#1 Astrid,
Ik ga ervan uit dat je zelf iets (een app) moet installeren op je smartphone en dit dan ook nog moet activeren.
Vermoedelijk is het net als met de bonuskaart van AH dat je alleen persoonlijke aanbiedingen krijgt als je de bonuskaart personaliseert + aanmeldt bij AH.
Ik zou er niet meteen vanuitgaan Sytske, ik verwacht altijd eerst het ergste, dan valt het altijd nog mee als het niet zo is en de uitkomst milder is zeg maar
Als ik het zelf al niet weet en te lang loop te dralen. Hoe moet die slimme supermarkt het dan weten? Paranormaal?
Ws dan toch door je koopgedrag Theo. Wordt lastig voor dat ding als je elke keer hele tegengestelde dingen koopt, zou leuk zijn om het expres te doen en de boel in de war schoppen