Geef de klant de keuze en in de helft van de gevallen wil hij of zij alleen een ultrakorte kassabon. Veel liever dan zo'n hele waslijst. Mooi meegenomen, vindt Albert Heijn. Dat spaart behoorlijk wat kosten en papier, verwacht de marktleider. Voor de eigen zelfscankassa's alleen al zo'n 60.000 kassabonrollen per jaar. Ook goed voor het milieu, want het spaart bomen die CO2 gevangen houden.
Distrifood - Korte kassabon bespaart AH 60.000 rollen per jaar, 8 apr 2019
Help de schrijver de juiste toon te vinden waarop je naar hem of haar wilt luisteren.
Klik op de naam van de schrijver en gebruik het "Stuur een mail" veld op zijn of haar profiel om je bericht te versturen.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Bij een bemenste kassa kan je zelfs voor helemaal geen kassabon kiezen. Dus roeien we nu voor- of achter-uit.
Bij sommige supermarkten kan dat, want andere kassa's printen de bon automatisch uit.
Ik neem ALTIJD de bon mee, als je terug moet met een product is dat handig, als je nog een andere winkel in moet is dat handig en ook als je een keer gepind hebt en het gaat mis op je bankrekening is dat handig. Een ultrakorte is onhandig als je een product terug moet/wil brengen.
Ultrakort? Staat daar alleen het totaalbedrag op? Jammer genoeg moet ik -ook bij AH- de kassabon altijd checken; er zitten regelmatig fouten in, in mijn nadeel. Als zij ervoor zorgen dat ik ter plekke dat checken digitaal kan doen, zou ik dat prima vinden.
Ook dat idd Ria, je moet alles ff checken, zeker de aanbiedingen die soms niet door de kassa gepakt worden. Je kan het wel op het schermpje bij de kassa zien bij de meeste supers, maar dta gaat zo snel, je hebt gewoon geen tijd om te kijken of een korting enz er wel af is.