Negative influencer noemt de excentrieke New Yorker zich ook wel. Behalve met etenswaren verbouwt hij zijn gezicht ook met wegwerpartikelen, gadgets, motortjes en andere snuisterijen. Met filmpjes en foto’s van zijn bewegende zelfportretten verovert hij de sociale media, schrijft het AD.
Sinds Brown het project in 2014 startte maakte hij al zo’n 700 zelfportretten in stijl. Kostte een zelfportret in het begin nog enkele uren, tegenwoordig kost het gewenste, steeds exotischer resultaat af en toe al 24 uur.
Alles uit naam voor de kunst, zegt de als ‘maatschappijkritische modeontwerper’ bekend staande Brown. Zelf heeft hij op Instagram inmiddels zo'n 85.000 volgers.
AD - ?Negatieve influencer? verbouwt eigen gezicht met etenswaren en wegwerpspullen
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Ik moest meteen denken aan Ria Valk met:
Dus heb ik worstjes op mijn borstjes
Preitjes op mijn dijtjes
Karbonades en salades op mijn bil
Ja, worstjes op mijn borstjes
Bietjes op mijn knietjes
En op mijn hoofd een haantje uit de grill
Niets bijzonders. In de 16de eeuw schilderde Giuseppe Arcimboldo al portretten met groente en fruit.