Nestlé, het grootste voedingsconcern ter wereld, gaat in samenwerking met 3 andere Zwitserse voedingsbedrijven en 2 universiteiten onderzoek doen naar plantaardige voeding en oude (‘vergeten’) plantensoorten.
Het nieuwe programma heet Future Food Initiative. De partners stoppen 4,1 miljoen Zwitserse franken (€3,6 miljoen) in het onderzoeksinitiatief.
Nestlé verlegt zijn koers naar gezonde voeding. In Japan via de weg van personalized nutrition, wereldwijd door de hoeveelheden zout, suiker en vet te verminderen in hun producten. Met de focus op plantaardig en traditionele plantensoorten geeft Nestlé aan ook bovenop de nieuwste klimaatzorgen te zitten.
ESM - Nestlé Launches New Initiative For Research In Food Trends, Sustainability | ESM Magazine
Het nieuwe programma heet Future Food Initiative. De partners stoppen 4,1 miljoen Zwitserse franken (€3,6 miljoen) in het onderzoeksinitiatief.
Nestlé verlegt zijn koers naar gezonde voeding. In Japan via de weg van personalized nutrition, wereldwijd door de hoeveelheden zout, suiker en vet te verminderen in hun producten. Met de focus op plantaardig en traditionele plantensoorten geeft Nestlé aan ook bovenop de nieuwste klimaatzorgen te zitten.
De eerste twee dan waarschijnlijk, plus de derde ongewild.
Ze willen zich natuurlijk ook niet in de kaart laten kijken, dus blijft het lekker vaag.
Er is ook in de vertaling iets misgegaan. Ik was al geinteresseerd door die "traditionale plantensoorten", maar het blijkt om traditionale varieteiten van al gebruikte soorten te gaan. Veel minder spannend.
1. Is het voor de concurrentie: we komen eraan?
2. Is leuk voor het imago?
3. Is het om duidelijk te maken dat ze nog niets nieuws hebben?
PS. Die andere partners maken op het gebied van gezond niet echt een grote indruk.
Waarom stelt uitgerekend jij die vraag, Jan Peter? Je kent toch vast het mopje wel van: zaken doen zonder adverteren is als knipogen naar een mooi meisje in het donker: je weet zelf wel wat je doet, maar absoluut niemand anders weet het...
Waarom zouden ze dat melden?