Unilever neemt het Britse snackmerk graze over van de Amerikaanse investeringsmaatschappij The Carlyle Group. Dat meldt Unilever in een persbericht. Het bedrijf deelt geen financiële details.

In Groot-Brittannië is graze inmiddels marktleider met zijn gezonde snacks, zoals proteïnerepen, havermoutsnacks en andere tussendoortjes zonder kunstmatige ingrediënten. De snacks zijn zowel in de winkel als online verkrijgbaar.

Unilever wil met de overname zijn aanwezigheid in de snelgroeiende gezonde tussendoortjes- en ‘out-of-home-markt’ vergroten. Concurrent Nestlé maakte eerder al de draai naar ‘gezond eten’.

“We kijken uit naar de samenwerking met het graze-team om het bedrijf te laten groeien, waarbij we gebruik maken van hun expertise in tech en e-commerce, en om gezonder snacken voor meer consumenten mogelijk te maken,” zegt Nitin Paranjpe, de topman van Unilever’s Food & Refreshment-tak.
Unilever - Unilever acquires Graze
  • Deel
Druk af