Je hoeft je huis zelfs helemaal niet meer uit voor boodschappen of kant-en-klaar warm eten. Nederlanders laten in 2018 20% meer eten thuisbezorgen dan vorig jaar. Menige super voelt het Picnic-effect. Ook met kerst eten we graag uit een doos.
Boodschappen kunnen supersnel bezorgd worden. Je voorraad automatisch aangevuld op basis van je verbruik. Je afhaalmaal afgestemd op jouw bloedwaarden.
Wat vond jij de grootste verandering op het gebied van boodschappen doen in 2018? Hoe denk je ze komend jaar in huis te halen?
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Ik ben in 2018 meer online gaan kopen. Nieuw was dierenvoeding online.
Maar ik kocht het afgelopen jaar ook mijn boodschappen bij een 3-tal supermarkten, waarbij ik de prijzen onderling steeds vergeleek. Een aantal producten kocht ik vaak bij 1 supermarkt omdat o.a. de kwaliteit er toch beter is of het product vaak wel voorradig is (itt andere supermarkten). Ik betaal dan altijd contant.
Zware zaken bestelde ik online en liet ik thuis bezorgen. En als ik dan toch bestelde nam ik een aantal producten mee (dan wel in een slimme combinatie).
Komend jaar zal ik waarschijnlijk minder online gaan kopen, omdat ik toch meer op mijn geld zal moeten gaan letten. Ik zal wat meer naar een bep. discounter gaan kijken. Picnic werkt nog niet bij mij, dus dat kan ik niet overzien.
Dierenvoeding wel altijd online, want de producten zijn goed en elders moeilijker te krijgen.
In 2019 zal ik doorgaan met zelf mijn maaltijden samenstellen (+ invriezen voor later snel gebruik).
Hier is in 2018 eigenlijk niets veranderd, want op het platteland werkt alles duidelijk een stuk trager. Er zijn geen winkels bijgekomen of opgeheven en aan het bezorgen van maaltijden en maaltijdboxen doen ze hier nog niet.
In 2018 heb ik meer gebruik gemaakt van het online bestellen bij Jumbo + afhalen bij het pickup point. Dit vanwege het beperkte assortiment van de vestiging hier in de buurt en door het slim te spelen altijd zonder bestelkosten.
Wat er het aankomend jaar zal veranderen kan ik nog niet overzien, want vooralsnog zie ik alleen dat alles duurder gaat worden. Om die reden heb ik de afgelopen periode gebruikt om de diverse voorraden in voorraadkast + vriezer aan te vullen en ik ben nu nog even bezig met de wat langer houdbare producten voor in de koelkast.
Levensmiddelen blijf ik gewoon in de winkels halen, zelf kijken hoe het eruit ziet, zelf afwegen enz, zodat ik ook zelf weet wat ik mee naar huis neem. Veel kleding en mijn hobbyspullen kocht ik toch al jaren meer online, maar allen als het nodig is en zo blijf ik het doen, kopen wat ik nodig heb en pas extra als aan het eind van de maand nog wat ruimte is
Dank voor jullie reacties. Interessant om te lezen hoe jullie er tegenaan kijken.
Ria van Laar, wat ik me afvraag, hoe vergelijk je de prijzen? Doe je dat handmatig, maak je een excelletje of gebruik je een app? En waarom betaal je in de supermarkt altijd contant?
Sytske Barkhuis, je geeft aan dat er bij jullie (nog) geen maaltijd(box)en worden bezorgd. Als dat wel zo zou zijn, zou je er dan gebruik van maken? Welke overwegingen neem je dan mee?
Astrid Spijkers, uit je verhaal begrijp ik dat je - als je bepaald hebt iets te gaan kopen - eerst willen bekijken, voelen en beoordelen voordat je het koopt. Waarom vind je dat belangrijk? Heb je bijvoorbeeld een slechte bezorgervaring gehad? En, zou je het denkbaar vinden, als voelen-op-afstand mogelijk is, je meer online gaat kopen?
Bianca, buiten de Hello Freshbox om bestel ik liever geen boodschappen, zeker geen verse producten, die dan thuisbezorgd worden. Als je zelf kan kijken in de winkel zie je hoe het eruit ziet, als je dan iets met een plekje koopt weet je dat het sneller kan gaan rotten, dat is je eigen verantwoording. Als iets bezorgd wordt wat nog minstens een week goed zou moeten zijn, kun je nog terug naar de winkel ermee, vaak bij de supers zelfs zonder bon als het iets is wat alleen zij verkopen. Als zoiets thuisbezorgd wordt is het lastig om terug te gaan naar de winkel, ook als je iets krijgt waar een plekje aan zit, probeer het maar te ruilen.
Alleen houdbare producten, zoals crackers bij de vitaminestore om een voorbeeld te noemen, of choclade bij de LIndt winkel of zelfs Amazon koop ik online zonder zorgen. En dan natuurlijk kleding, boeken enz. En ik heb idd weleens problemen gehad met groente, dat was toen ik een tijdje de Odin tas had. Dan stond op hun website dat die of die groente een week in de koelkast houdbaar was, maar als ik het dan thuis kreeg zag het er nog wel goed uit enzo, maar vaak haalde het dan toch niet die week en gooide ik mijn menu om om het dan maar eerder te eten.
Ivm met mijn wekelijkse groente en fruit voorraad maak ik ook steeds een weekmenu, zodat ik weet wat we op de woensdag nodig hebben. Soms gooi ik dan ook het menu om, maar dat ligt dan meer aan hoe de week verloopt dan hoe de groente eruit ziet.
Voelen op afstand zou nooit wat worden, iig niet voor groente en fruit, want dat is niet echt, je voelt niet echt hoe het erbij ligt.