Plantaardige melk is niet voor mannen. Ze moeten het drinken van hun vrouwen. Dat
schrijft Daniël Lohues in een column voor het Dagblad van het Noorden. Met ‘Planten zijn de nieuwe koeien’, de
reclamekreet van Becel voor soja- en amandelmelk, moet je al helemaal niet aankomen bij de Drentse columnist en zanger. In de column steekt hij de draak met de levenswijze van de hipsterman en zijn familie. Zittend plassen, getrimde hipsterbaard, papadag: het komt allemaal langs. Die drinken dus sojamelk.
“Sorry mensen,” besluit Lohues zijn column. “Wat ik hier schets slaat misschien nergens op allemaal. Maar ‘Planten zijn de nieuwe koeien’: dat is pas écht dikke onzin.”
Wetenschappers bewezen dit voorjaar nog dat koemelk qua voedingsstoffen
superieur is aan plantaardige, maar dat deden ze natuurlijk veel minder grappig dan Lohues.
Hier hoef ik ook niet aan te komen met plantaardige melk(producten) en in tegenstelling tot de mannen die het moeten drinken van hun vrouw zou mijn man dit absoluut weigeren. Hetzelfde geldt voor de vegetarische vleesvariaties, want dat vindt hij ook allemaal onzin.
Daniël Lohues fantaseert er maar wat op los in zijn column. Wat een onzin. Dat slaat allemaal nergens op, zoals hij zelf ook al doorheeft blijkens de laatste paragraaf van zijn column.
Mensen, dat wil zeggen, mannen en vrouwen, oud en jong, met diverse levensstijlen en verschillende politieke voorkeur, kiezen voor plantaardige melk. Soms vanwege veronderstelde gezondheidsvoordelen, soms vanwege de smaak, soms vanwege milieu overwegingen, soms vanwege aversie tegen dieren uitbating.
#2 Enno,
Dat mensen zelf kiezen voor plantaardige melk vind ik prima.
Daarnaast vind ik het altijd interessant om te horen wat hun motivatie is.
Enno, hoe kom jij zo goed op de hoogte van het koperspubliek van plantenmelk?
Ik lach me trouwens rot om de column van Lohues.
Divers koperspubliek met verschillende redenen tot aankoop, dat is wat ik schreef. klik, klik