Een spotje waarin kinderidool Maya de Bij kindersigaretten aanprijst, doet heel België de wenkbrauwen fronsen. Achter het spotje blijkt Greenpeace te zitten. De milieuorganisatie wil met de parodie duidelijk maken dat mediabedrijf Studio 100, eigenaar van Maya De Bij, producten aanprijst die schadelijk kunnen zijn voor de gezondheid van kinderen, zoals vleeswaren. “De sigaretten uit de video zijn vals, maar de charcuterie van Studio 100 is wel degelijk echt, zegt campagne-verantwoordelijke Sébastien Snoeck. “En helaas bijzonder schadelijk voor de gezondheid van onze kinderen.” Greenpeace wil van de ongezonde vleesproducten af en roept daarbij de hulp van het publiek in.
Studio 100 is “woedend”, schrijft de Telegraaf. Het bedrijf krijgt reacties binnen van mensen die zich afvragen waarom kinderheldin Maya ineens rookt. Volgens Studio 100 is “de vergelijking tussen vlees eten en roken buiten proportie.”

Greenpeace piekert er niet over om excuses te maken. Een redacteur van de Vlaamse Morgen geeft de milieuorganisatie gelijk.





De Telegraaf - Woede over rokende Maya de Bij
  • Deel
Druk af