De Nederlandse terrasbezoeker kan zich opmaken voor een ijsthee-oorlog deze zomer. Volgens BNR strijden Unilever, eigenaar van Lipton, en Coca-Cola, met het nieuwe ijsthee drankje Fuze Tea om het grootste marktaandeel in deze lucratieve markt. Fuze Tea is net twee maanden op de markt en nu al populairder dan Nestea (van Nestlé), de oerijsthee-met-een-merk, ooit was. Volgens merkenkenner Wiemer Snijders komt dit doordat Nestea "eenvoudigweg niet de aandacht kreeg die het verdiende" en Coca-Cola, door schade en schande wijs geworden, zich inmiddels bijzonder inspant om alternatieve (lees: gezondere) en vooral ook premium-drankjes op de markt te brengen. Daarmee hoopt het frisdrankenconcern de afkalvende frisdrankconsumptie te compenseren. En, zegt Snijders: "Wie betaalt, bepaalt". Anders gezegd: wie genoeg reclame maakt, verkoopt zijn spul altijd.
BNR - IJsthee is hot, wie vangt er bot?
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Bekendheid en distributie kan je kopen. Ik denk dat Coca Cola dit met gemak gaat winnen. De naam van dit product wordt de grootste belemmering. Amateurs :-) Maar dat zie je wel vaker in dit soort organisaties, er wordt niet altijd opgelet.