Het frisdrankmerk Fanta bestaat sinds 1940 en is na Coca-Cola en Coca-Cola zero sugar de meest verkochte frisdrank van Coca-Cola Nederland. De originele Fanta Orange is goed voor 73% van het totale Fanta-volume, dat in 10 smaken verkrijgbaar is. De herformulering met minder suiker past in de ambitie van Coca-Cola Nederland om van nu tot 2020 de hoeveelheid calorieën te verlagen met 15%. Zo introduceerde Coca-Cola Nederland eerder al de volledig suikervrije Sprite. Het nieuwe Fanta-recept bespaart 2,2 miljoen kilo suiker per jaar.
De calorieverlaging past in de This is Forward-strategie van de Europese Coca-Cola-tak. Maar ook wereldwijd streeft Coca-Cola naar minder suiker in zijn frisdranken. Niet alleen lopen de verkopen van suikerhoudende dranken al jaren terug, ook willen consumenten niet zomaar een suikervervanger, maar gezondere alternatieven. Reden voor Coca-Cola om een prijsvraag voor gezonde suikervervangers te lanceren.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Mooi die koop ik dus niet meer. Net als Sprite.