Yvon Jaspers, bekend van het succesprogramma Boer zoekt Vrouw, gaat in 2018 een nieuw tv-programma maken over wat Nederlandse boeren doen om ons te kunnen laten eten. Jaspers belooft haar kijkers dat ze het echte boerenleven gaan zien en sprak onlangs haar brede redactie toe.
“Soms denken mensen wel eens dat vlees in een plastic bakje in de supermarkt groeit”, legt Yvon Jaspers uit op Nu.nl. In haar nieuwe programma gaat ze laten zien wat er allemaal “nodig is om jouw bordje 3 keer per dag gevuld te hebben met eten”.
Het programma gaat over het leven en de dagelijkse werkzaamheden van boeren en “leert je boeren van een hele andere kant kennen, de kant waar ze heel goed in zijn. Onze boeren staan te springen om hun prachtige verhalen te vertellen aan de mensen die het uiteindelijk eten”, aldus Jaspers.
Tijdens de Regiodag Noord van LTO gooide Jaspers ook al een balletje op over haar plannen voor het nieuwe programma. Daar mobiliseerde ze de 1.100 aanwezige boeren als ‘redactieteam’, schrijft NieuweOogst. ”Het is belangrijk dat jullie zelf het verhaal vertellen in plaats van dat anderen het verhaal voor jullie vertellen.”
De naam en exacte invulling van het programma zijn nog niet bekend, laat de KRO-NCRV ons weten. Het gaat om een serie van 4 afleveringen, die te zien zullen zijn op NPO1. Hierin zullen zowel oude bekenden uit Boer zoekt Vrouw te zien zijn als nieuwe, onbekende boeren. De uitzendingen starten nadat de boeren van het nieuwe seizoen Boer zoekt Vrouw zijn voorgesteld in het voorjaar van 2018.
Met dit nieuwe programma van Jaspers begint het inmiddels te barsten van de boeren die hun verhaal bij je thuis brengen. Alle media zijn sinds enkele jaren volop geïnteresseerd. Echte, helemaal van en door boereninitiatieven zijn boerburgertweet, boerbewust en het TV-programma Foodmakers. Ook veeartsen hebben inmiddels hun eigen twitter-initiatief, maar nog geen eigen TV-programma.
Eén vraag blijft over. Het programma en al die andere initiatieven zijn in de eerste plaats bedoeld als promotie voor Nederlandse boerenproducten. De kopers daarvan wonen voor verreweg het grootste deel in het buitenland. Hoe gaan Jaspers en al haar inmiddels al actieve assistenten die kopers overtuigen dat ze Hollandse waar moeten kopen?
Dit artikel afdrukken
Het programma gaat over het leven en de dagelijkse werkzaamheden van boeren en “leert je boeren van een hele andere kant kennen, de kant waar ze heel goed in zijn. Onze boeren staan te springen om hun prachtige verhalen te vertellen aan de mensen die het uiteindelijk eten”, aldus Jaspers.
Tijdens de Regiodag Noord van LTO gooide Jaspers ook al een balletje op over haar plannen voor het nieuwe programma. Daar mobiliseerde ze de 1.100 aanwezige boeren als ‘redactieteam’, schrijft NieuweOogst. ”Het is belangrijk dat jullie zelf het verhaal vertellen in plaats van dat anderen het verhaal voor jullie vertellen.”
De naam en exacte invulling van het programma zijn nog niet bekend, laat de KRO-NCRV ons weten. Het gaat om een serie van 4 afleveringen, die te zien zullen zijn op NPO1. Hierin zullen zowel oude bekenden uit Boer zoekt Vrouw te zien zijn als nieuwe, onbekende boeren. De uitzendingen starten nadat de boeren van het nieuwe seizoen Boer zoekt Vrouw zijn voorgesteld in het voorjaar van 2018.
Met dit nieuwe programma van Jaspers begint het inmiddels te barsten van de boeren die hun verhaal bij je thuis brengen. Alle media zijn sinds enkele jaren volop geïnteresseerd. Echte, helemaal van en door boereninitiatieven zijn boerburgertweet, boerbewust en het TV-programma Foodmakers. Ook veeartsen hebben inmiddels hun eigen twitter-initiatief, maar nog geen eigen TV-programma.
Eén vraag blijft over. Het programma en al die andere initiatieven zijn in de eerste plaats bedoeld als promotie voor Nederlandse boerenproducten. De kopers daarvan wonen voor verreweg het grootste deel in het buitenland. Hoe gaan Jaspers en al haar inmiddels al actieve assistenten die kopers overtuigen dat ze Hollandse waar moeten kopen?
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Kijk, Jaspers legt de Universiteit uit hoe het moet.
De andere boerencommunicatoren waren vandaag in Berlijn, Grüne Woche.
En natuurlijk is er nóg een communicatie-initiatief: Team Agro (op twitter en Facebook). Deze week opgericht.
Elly Michiels-Fleuren
Ik zeg toch ook niet dat gemengd niet meer kan, maar als als burger door het buitengebied is dat wel wat je ziet gebeuren, grote stallen, gigantische bewaarloodsen, grasland zover je kijken kan, grote machines, tuinderijen. geen koeien in de wei en daar zitten wel allemaal verhalen achter. Een varkenshouders die samenwerkt met een akkerbouwer voor de mestafzet en terugname van voeder gewassen geeft echt wel meerwaarde tegenover iemand die alles zelf moet regelen en optimaliseren. Ergens blijft er rendement liggen doordat het moeilijk is om goed te focussen. En dat zijn wel de ontwikkelingen van de afgelopen jaren..
#34 John, Gelukkig zijn er ook nog genoeg gemengde Agro bedrijven in NL die wel weten hoe eea te combineren en wat niet ten koste hoeft te gaan van 1 vd takken maar juist het samenspel optimaal benut. En ja, hopelijk komt dat ook goed in beeld ;-) NLse agro is wel degelijk en-en terwijl nu alles lijkt op of-of... en dit in een hele brede betekenis.
In een prachtige column in het AD deelt tv-recensent Angela de Jong haar brainwave over BzV.
Eea met een duidelijk, maar keurig verwoord oordeel over het programma.