Snoep- en dropfabrikant Perfetti van Melle komt met een rondreizend snoepwinkeltje naar de grote Nederlandse en Belgisch supermarkten toe, schrijft Shopper Marketing Update. Een filmpje laat zien wat dat betekent:
Volgens de fabrikant van merken als Chupa Chups, Fruitella, Look-O-Look en Klene maakt het pop-up snoepwinkeltje boodschappen doen ‘fun’ en bereikt de Snoepwinkel ook de 60% van de shoppers die anders het snoepvak overslaan. In de competitieve zoetwarenmarkt is het belangrijk om je als merk te onderscheiden en opvallen lukt heel aardig met het Snoepwinkeltje. Volgens Perfetti van Melle biedt het productassortiment "voor elke shopper wat wils." Snoep moet je niet kunnen missen, vindt Van Melle.
Shoppermarketingupdate - Boodschappen doen moet weer fun worden | Shopper Marketing Update
Volgens de fabrikant van merken als Chupa Chups, Fruitella, Look-O-Look en Klene maakt het pop-up snoepwinkeltje boodschappen doen ‘fun’ en bereikt de Snoepwinkel ook de 60% van de shoppers die anders het snoepvak overslaan. In de competitieve zoetwarenmarkt is het belangrijk om je als merk te onderscheiden en opvallen lukt heel aardig met het Snoepwinkeltje. Volgens Perfetti van Melle biedt het productassortiment "voor elke shopper wat wils." Snoep moet je niet kunnen missen, vindt Van Melle.
Leuk voor de ouders die met kleinere kinderen boodschappen doen en dan proberen het gangpad met snoepgoed over te slaan...
Daar hebben ze hun gedragscode voor Sytske:
"De advertenties en promotiematerialen van de bedrijven van de Groep zijn verantwoord, correct en houden rekening met gevoeligheden van het publiek, met name het jongere publiek."
Ik vraag me toch af of deze promotievorm hieraan voldoet.
Ze zien zeker de verkoop teruglopen dat ze het moeten pushen op deze manier
Dennis,
>> bereikt de Snoepwinkel ook de 60% van de shoppers die anders het snoepvak overslaan <<
Dat staat naar mijn idee haaks op "houden rekening met de gevoeligheden van het publiek".
Je kan een klacht indienen.